    From: "Dyzmund" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zaniżóna wycena rzeczoznawcy - prośba o rad
    Date: Fri, 18 May 2007 14:08:18 +0200

    Z tego co się orientuję w Mbanku nie ma prowizji ale jest obowiązkowe
    ubezpieczenie na życie 1,5 % na 2 lata i potem jakiś ułamek procenta.
    Zmieniać banku nie opłaca się jesli bierzesz w CHF ze względu na tzw spread,
    czyli różnicę między kursem sprzedaży a kupna walut, który wynosi na franku
    ok 0,11 - 0-16 zł w różnych bankach. Tutaj przykładowa tabela
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/waluty_historia.h
    tml?day=04&month=05&year
    =2007
    lepiej więc od razu wybrać najlepszą ofertę jeśli to ma być kredyt w CHF.

    Kredyt w złotym jest również lepszy jeśli planujesz przypływ gotówki
    umożliwiający wcześniejszą spłatę bo po wyjściu z banku masz od razu do
    spłacenia więcej o 4.5% (spread) - zakładając że kurs walut się nie zmieni.
    Jeśli kurs spadnie ta różnica może zniknąć a nawet możesz na tym zarobić.
    Pamiętajmy jednak, że kurs CHF jest w chwili obecnej poniżej średniej
    10-letniej, pamiętajmy o ryzyku walutowym, w końcu 30 lat to długo. Nie tak
    dawno Euro było po prawie 5 zł, czego kredytobiorcą nie życzę.
    Pozdrawiam, Dyzmund

    Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na dziś sytuacja wygląda tak:

    - doradca usiłuje negocjować w Millenium, ale na razie nic nie ruszyło
    - dostałam decyzję z MBanku, w którym składałam wniosek tylko
    "rezerwowo", zresztą sądziłam, że w ogóle nie zdążą bo dopiero co się
    za to wzięli, ale jednak jest decyzja pozytywna na 429 tys. zł
    - jestem w trakcie załatwiania decyzji (przyspieszonym trybem) w Pekao
    s.a., bo akurat tam mogłam się szybko umówić z kimś "z góry"

    I teraz mam dylemat - jeśli w Mille nic sie nie zmieni:

    - brać z MBanku w CHF (3,65% + marża 1,3%, podwyższony o 1% do czasu
    wpisu hipoteki), 30 lat
    - brać z Pekao s.a. w PLN (wibor + marża 0,5% przez cały okres
    kredytowania!), 30 lat

    W obydwu brak prowizji.

    Zgłupiałam, już nie wiem, co rusz to inną opinie słyszę.