    From: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zapis w banku na wypadek śmierci.
    Date: Sun, 11 Oct 2009 12:20:59 +0200

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:10c5.000002dc.4ad1ac0e@newsgate.onet.pl...

    > rozumiem problem nadużytego pełnomocnictwa
    > nie rozumiem w czym widzicie problem przy współwłasności.
    >
    > owszem, jeśli mocodawca umarł, to ja nie jestem już jego
    > pełnomocnikiem, czyli jestem złodziejem (dobrze wnioskuję?)
    >
    > ale jeśli jestem współwłaścicielem, to mogę bez obecności
    > drugiej osoby zadysponować całością sumy na rachunku. no to
    > sobie zadysponowałem i wypłaciłem i co mi kto zrobi za to?
    >
    > gdzie widzicie złamanie prawa albo miejsce na inny problem?

    Nie jestem fachowcem od tych spraw, ale widzę tu wielkie pole
    do sporu między współwłaścicielem rachunku, a uprawnionymi
    do spadku po drugim, zmarłym współwłaścicielu.

    Bo niewątpliwie na rachunku jest majątek zmarłego, który wchodzi
    do spadku. Więc można się spodziewać co najmniej prób ustalenia,
    "ile tego było" (kto ile wpłacił, itd.) - moim zdaniem jest to materiał
    na potencjalny spór w sądzie.