  • Data: 2010-05-24 15:37:22
    Temat: Re: Zapisanie nr KK na HDD - bezpieczenstwo?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <htdv1i$lva$1@news.onet.pl>, amcinpiL napisał(a):

    > Witam, chcę zapamiętać w Operze nr KK aby szybko wklejać ten nr podczas
    > zakupów, oczywiście nie byłoby wzmianki, że jest to nr karty.
    > Załóżmy, że ktoś jakimś cudem włamie się na mój komputer, jeszcze większym
    > cudem, że będzie przeglądał moje notatki w Operze i dojdzie do tego że jest
    > to nr KK. Czy będzie go mógł jakoś wykorzystać, nie mając kodu CCV?
    > Tzn czy da się wykorzystać KK bez znajomości tego kodu oraz daty ważności
    > karty?

    Jeśli już koniecznie musisz zapamiętywać numer, to skorzystaj z programu,
    który jednocześnie zapewni Ci większe bezpieczeństwo.
    Np: jakiś dodatkowy program, który (algorytmem bardziej zaawansowanym
    niż base64 - np: AES) pozwoli Ci na zaszyfrowanie zawartości unikalnym
    hasłem (długim, skomplikowanym, ale użytym tylko w tym 1 miejscu).
    Tym hasłem możesz chronić więcej niż jedną poufną informację.

    Jeśli nie znasz żadnego takiego programu, to poczytaj np: o KeePass:
    http://keepass.info

    Jeśli nawet ktoś wykradnie bazę zaszyfrowaną, to:
    - odpuści sobie (bo zobaczy, że dużą wagę przywiązujesz do poufności
    danych)
    - nawet jeśli zacznie ją łamać bruteforce, to zajmie mu to
    (prz skomplikowanym haśle) minimum kilka lat.

    Jacek