eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZapisy w umowach kredytowych na wypadek spadku wartosci zebezpieczenia › Re: Zapisy w umowach kredytowych na wypadek spadku wartosci zebezpieczenia
  • Data: 2008-10-20 13:48:25
    Temat: Re: Zapisy w umowach kredytowych na wypadek spadku wartosci zebezpieczenia
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Czy w umowach o kredyty (np. hipoteczne) w polskich bankach jest cos
    > napisane (a jesli tak, to co), co sie dzieje, jesli rynkowa wartosc
    > nieruchomosci bedacej zabezpieczeniem kredytu spadnie ponizej
    > aktualnej kwoty kredytu do splaty?
    >
    > Pewnie tak, tylko co? Bank bedzie sie domagal dodatkowego
    > zabezpieczenia? A jak klient nie ma? Wypowiedza kredyt i zabiora
    > nieruchomosc (na czym bank straci i upadnie)?

    Zazwyczaj to co piszesz, czyli bank w umowie sobie zastrzega, że może
    w takim przypadku zażądać dodatkowych zabezpieczeń lub wypowiedzieć umowę.
    Teoretycznie. Jak się to ma do praktyki, nie wiem.

    > Nic sie nie bedzie dzialo, dopoki raty placone w terminie? Jeszcze inaczej?
    >
    > Nie znam sie na tym kompletnie i do tej pory mnie nie interesowalo za
    > bardzo, ale wobec ogolnego kryzysu...

    Sądzę, że w przypadku prawidłowej obsługi i posiadania zdolności
    kredytowej bank nie będzie się wygłupiał z wypowiedzeniem, bo straci
    na tym interesie.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net