  • Data: 2010-04-23 22:05:58
    Temat: Re: Zasilanie studenta w Anglii
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    schliesky <t...@m...pl> dared to write:
    > Jak najtaniej zasilać studenta w Anglii?
    >
    > Jakieś wątki widziałem, że jak częste wypłaty to nie najgorzej wychodzi
    > debetówka mBanku(brak prowizji), a jak rzadsze i duże to polbanku(kursy
    > visy, ale prowizja za wypłatę).
    >
    > A może w mBanku konto walutowe w funtach i debetówka do niej?
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Visa
    _Classic_eMAX_walutowy
    > /#tabs=3 Tutaj kosztem byłoby tylko zasilenie konta walutowego, czyli
    > strata na kursie wymiany PLN->GBP. Czyli lepiej niż karta podpięta pod
    > zwykłe złotówkowe, bo do takich dają VE z walutą rozliczeniową Euro,
    > więc 2% prowizji za przewalutowanie na walutę nierozliczeniową.
    >
    > Jakieś inne propozycje?
    >
    > W Polbanku da się wpłacać walutę w kasach, bo widzę, że też mają konta
    > walutowe?

    Opcja I. Student niech najpierw w Anglii założy konto bankowe.
    Potem trzy możliwości:
    (a) Konto na PayPal UK, powiązane z kontem bankowym. Po czym niech rodzice niech mu
    przelewają kaskę ze swojego, polskiego PayPal-a (na który przelewają z konta
    bankowego w PL). Czemu tak najlepiej? PP ma bardzo konkurencyjne kursy.
    (b) To samo, tylko z Moneybookers. Kursy mogą być gorsze.
    (c) Przelew SEPA za 5 zeta prościutko na konto studenta.

    Opcja II. Karta do konta polskiego wkładana do bankomatów w UK. Minusy: prowizja przy
    przewalutowaniu; czasem dodatkowa prowizja od każdej transakcji; problem w razie
    utraty/uszkodzenia karty.

    k.