  • Data: 2007-11-05 09:48:46
    Temat: Re: Zdolność kredytowa na kredyt hipoteczny
    Od: " Poldekk" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Praktyka jednak pokazuje, ze ostatnio ceny na mieszkania w Warszawie nie
    > rosna, a nawet spadaja. Zarowno na rynku wtornym jak i pierwotnym.
    > Zaznaczam, ze chodzi mi o mieszkania dla "zwyklych ludzi".

    Jaka praktyka? Ile mieszkań kupiłeś w ostatnich tygodniach?

    1. Jeżeli statystycznie spadło o 0,5% to dla kupującego nie jest żadna ulga.
    2. Spadnie jeszcze o kolejne 3% w ciągu następnych paru miesięcy i będzie
    wielkie hurraaa, że "mieszkania tanieją".
    3. Potem dalej pojedzie do góry, choć już spokojniej niż w 2006 roku.

    Gruntów w dobrych lokalizacjach nie przybywa i nigdy nie przybędzie.
    Będzie można kupić "tanio" (czyli taniej niż w dobrych lokalizacjach, takich
    Górny Mokotów, Sródmieście, bliska Ochota itp.), ale to będą mieszkania na
    okropnych zadupiach, typu Zielonki, Białołęki, Ursusy itd.

    Zdartą płytę o rzekomo bezwartościowej wielkiej płycie słychać już od
    dwudziestu lat. I w ciągu tych dwudziestu lat podrożała ona o kilkaset
    procent. Realia są takie, że te bloki posocjalistyczne (zresztą wielka płyta
    to tylko część z nich, a pewnie ok. połowy, jeżeli nie więcej, to rama H,
    czyli dokładnie ta sama technologia, w której buduje się
    dziś "apartamentowce") stoją często w bardzo dobrych lokalizacjach. Każdy
    agent powie Ci to samo: w nieruchościach liczy się po pierwsze lokalizacja,
    po drugie lokalizacja, a po trzecie lokalizacja. Mieszkanie w nowo budowanym
    budynku w takiej lokalizacji kosztuje astronomicznie drogo i nigdy nie będzie
    ich wiele - tereny nie są z gumy.