    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Źle wysłany przelew.
    Date: Tue, 23 Sep 2003 23:44:30 +0200

    | Masz coś, co jest nie twoje,. Odmawiasz wydania. Co to jest?

    Ewentualnie przywłaszczenie, przy czym charakter tego przestępstwa jest
    taki, że do opisu postu inicjującego nie pasuje. Podstawą przywłaszczenia
    jest to, że ja otrzymuję coś na przechowanie i tego nie chcę oddać. W każdym
    razie musisz mi tę rzecz dać świadomie, a ja musze mieć swiadomość, że muszę
    się z niej rozliczyć. Tutaj właśnie brak jest świadomego działania, a w
    każdym razie trudno je udowodnić.

    Zagarnięcie mienia było w starym kodeksie karnym i polegało na
    przywłaszczeniu sobie mienia Skarbu Państwa (bodaj art, 217 dkk).

    | Można się bawić w sąd. Tylko obawiam się, że w efekcie pieniądze odzyska
    | się jeszcze później, a jeśli delikwent przyznał, że jest winny, to sąd
    | może orzec, że ma spłacić w ratach - z odsetkami.

    Sąd może równie dobrze uznać, że nie musi spłacać, bowiem wzbogacił się w
    dobrej wierze. Może powiedzieć, że pracodawca miał mu wypłaci jakieś tam
    zaległe wynagrodzenie w chwili odejścia i gdy zobaczył na koncie przelew od
    niego, to pomimo upływu tak długiego czasu pomyślał, że jednak to solidny
    był pracodawca i z tej radości całość przepił.