  • Data: 2009-02-21 07:40:37
    Temat: Re: Złotówka jak funt?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Liwiusz" gnmhol$1rd$...@n...onet.pl

    > Stale o tym słyszę, ale nie wiem, o co dokładnie chodzi, a jedynie
    > domyślam się. :)

    Polega to na tym, że firma umawia się z bankiem, że za miesiąc
    sprzeda mu na przykład milion euro za 3,50zł. Nawet jeśli kurs będzie
    wtedy wynosił 3,00zł. I również wtedy, kiedy byłby 5,00zł. I jak kurs
    rośnie, to firma traci, bo musi sprzedawać taniej.

    Pół biedy, kiedy firma zarabia w euro i co najwyżej sprzeda je
    tanio. Firmy jednak zaczęły spekulować i chciały sprzedawać euro,
    którego mieć nie miały - czyli teraz firma musi kupić milion euro za
    4,80 i sprzedać dajmy na to za 3,50zł.

    Tak jak rozumiem opcje zgodnie z tym, co ostatnio się mówi w mediach :)

    --
    Liwiusz