    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana TOiP w mBanku
    Date: Wed, 19 Sep 2012 19:40:24 +0200

    "Liwiusz" k3cp0r$vda$...@n...task.gda.pl

    zmianą przepisów prawa, czyli m.in. zmianą stawki

    > Zmiana VAT nie zobowiązuje operatora do zmiany cen, zwłaszcza jeśli mówimy o
    klientach niefirmowych. Więc bredzisz :)

    I ja tak uważam. Era mogła po prostu dotrzymać ustalonej ceny poprzez
    zmniejszenie swego zysku. Co innego, gdyby umówiła się ze mną na cenę
    bez VAT -- ale i wówczas szanująca się (i swoich klientów) firma
    mogłaby zmniejszyć cenę tak, aby zadowolić klienta.

    Era jest firmą zdecydowanie złą choćby dlatego, że każda jej krytyka
    wywołuje ludzi takich jak Kamil Jońca, którzy prawdziwość swoich
    teorii uwiarygodniaj nieuzasadnionym ubliżaniem czy poniżaniem. :)

    Era to rynsztok. :) Ja znam tę firmę od czasów, gdy powstawała w Polsce.
    Byłem jej klientem kilkanaście miesięcy, ale straciłem na nią sporo
    czasu, sporo pieniędzy i sporo tak zwanych nerwów a i moi znajomi
    mocno i często narzekali na jakość usług świadczonych przez Erę.

    -=-

    Era mogłaby podnieść ceny nowym klientom, tłumacząc się wzrostem VAT,
    zmianą kursu dewiz czy zwiększonymi kosztami ogólnymi -- antymonopoliści
    mogliby te argumenty wówczas uznać za słuszne. Jednak co do umów już
    zawartych -- te tłumaczenia są bredniami. Era musi przewidywać zmiany
    podatkowe czy temu podobne. Nie musi odpowiadać tylko za to, na co
    wpływu nie ma -- na cenę brutto (z VAT) wpływ ma.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'