eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZmiana zameldowania a bank ?Re: Zmiana zameldowania a bank ?
  • Data: 2014-07-06 22:59:13
    Temat: Re: Zmiana zameldowania a bank ?
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-07-06 15:46, Krzysztof Halasa pisze:
    > Ale rozumiesz, że to jest zupełnie inna sprawa? Nie pytałem o próby
    > zawierania umów z bankiem, bo jasne jest, że nieważny DO może być tu
    > problemem, tylko pytałem o konieczność informowania banku o zmianie
    > dokumentu. Nie wtedy, gdy chcemy zawrzeć umowę. Nie wtedy, gdy chcemy
    > się posłużyć nowym DO (jasne jest chyba, że jeśli bank zobaczy nowy DO,
    > to ma szanse skojarzyć, że coś się zmieniło). Wtedy, gdy po prostu
    > uzyskaliśmy nowy DO.
    >
    > Rozumiesz co mam na myśli?

    To spróbuję jaśniej: nie spotkałem się z restrykcjami, karami itd.
    zmiany DO. Zwykle jest to sytuacja naturalna przy kontakcie z bankiem -
    była dla każdego, gdy skończyła się ważność zielonych książeczek. Nie
    znam sytuacji, w której bank wzywałby do aktualizacji danych pod
    rygorem... czegoś tam. Sądzę, że zwycięża tu zdrowy rozsądek, bo skoro
    obie strony są zainteresowane, by dane były aktualne - to w czym widzisz
    problem?

    >
    >>>> Czasami banki wyślą też
    >>>> jakieś informacje na adres zameldowania (czyli ten ze starego DO) mimo
    >>>> posiadania nowego czy też innego adresu korespondencyjnego (np. BZ
    >>>> WBK).
    >>>
    >>> Ale to nie dotyczy dowodu.
    >>
    >> To dotyczy dowodu, bo adres zameldowania jest spisywany właśnie z
    >> niego.
    >
    > Podstawa prawna?
    > Sytuacja oczywiście nieistotna, bo nie chodzi tu o żadne "spisywanie"
    > czegokolwiek z DO, nie jesteśmy na etapie zawierania umowy.

    Prawie... W niektórych bankach każda nowa lokata to nowa umowa na jej
    zawarcie z koniecznością podania danych np. z DO.

    >> Zatem BZ WBK wysłał mi korespondencję na stary adres, bo tak
    >> miał u siebie w bazie.
    >
    > Ale nie twierdzisz chyba, że to sytuacja prawidłowa?

    Nie jest to sytuacja prawidłowa. Dobrze natomiast obrazuje, iż obu
    stronom winno zależeć na aktualnych danych. Sprawa była zresztą dość
    zabawna... BZ WBK wysyła mi przesyłkę na stary adres. Nie wiem co to za
    przesyłka i po kilku tygodniach udaje się ustalić, że to reklama
    kredytu. Piszę do BZ WBK mailem, by tego więcej nie robili - nie jestem
    ich klientem od kilku lat, kredyt mnie nie interesuje, nie mieszkam pod
    tym adresem. BZ WBK odpisuje, iż zapozna się ze sprawą i wysyła
    odpowiedź pismem... na adres ze starego dowodu ;-) Formalnie bowiem mają
    opory bez weryfikacji odpowiedzieć rzeczowo na mój mail, zatem wysłali
    oficjalnie na ostatni znany adres. I tak w koło Macieju...


    > Bez najmniejszego związku z tematem.

    Nie zrozumiałeś naprawdę?

    BTW obowiązek meldunkowy dotyczy
    > zgłoszenia zmiany miejsca zamieszkania, a nie tego, co masz wpisane
    > w DO. Możesz nie mieć w ogóle DO i nie ma to wpływu na "obowiązek
    > meldunkowy" (natomiast jest związane z innym obowiązkiem, równie
    > absurdalnym, czyli posiadania przez osobę itd. DO).

    Rzeczywiście nie rozumiesz... Albo nie chcesz. Sam piszesz: jest
    obowiązek posiadania DO. DO po zmianie meldunku traci ważność. Czy to
    nie jest jasne?
    Gdy kobieta wychodzi za mąż i zmienia nazwisko, zmienia także DO to
    również powinna uaktualnić dane. Znowu - śmiem twierdzić - będzie miała
    z tym wiele problemów, jeśli tego nie zrobi. To, że za coś nie ma kar
    (jak kiedyś), nie znaczy, iż przestało obowiązywać.

    > To, że adres zameldowania nie zawsze jest potrzebny bankowi, możesz
    > potraktować jako fakt. Polemizowanie z faktami to raczej średni pomysł.

    Rzeczywiście trudno się z Tobą dyskutuje. Może zawierając umowy po
    prostu posługuj się paszportem i po sprawie?

    >> W zasadzie prócz faktu, iż posługujesz się nieważnym dokumentem
    >> tożsamości
    >
    > Fałsz, nic takiego nie wynika z wątku.

    Rozumiem, że jeśli Twoje prawo jazdy straci ważność lub zostanie Ci
    odebranie to nadal będziesz prowadził pojazdy, bo przecież...kiedyś
    miałeś... i nawet ważne było ;-)

    Bank podpisuje z Tobą umowę i świadczy usługę na podstawie WAŻNEGO
    dokumentu tożsamości. Jeśli umowa się zakończyła, dowód zmieniłeś - OK.
    Jeśli usługa trwa, a jest wykonywana na podstawie WAŻNEGO dokumentu, to
    zmianę takową powinieneś zgłosić - każdy regulamin konta mówi o
    świadczeniu usług.

    >> Tylko staram się uświadomić Ci, że z praktycznego punktu widzenia
    >> lepiej uaktualnić dane, bo jest to w interesie Klienta.
    >
    > Możliwe że tak, możliwe że nie, ale to jest zupełnie inna sprawa.

    Jak kiedyś zmienisz DO to sam się przekonasz ;-) Aczkolwiek czasu masz
    mało, bo wkrótce obowiązek meldunkowy (podstawowy powód wymiany DO) ma
    zostać zniesiony i nie będzie odnotowywany w DO.

    > Żadnego obowiązku informowania banku o zmianie dowodu osobistego (jeśli
    > ktoś się nim wcześniej posługiwał w kontaktach z bankiem) nie ma.

    Ufff... Tak - nie ma ;-)
    Regulamin rachunku Meritum Banku (jako przykładowy):
    Rozdział 14
    Zobowiązania Posiadacza rachunku
    § 31.
    1. Posiadacz rachunku zobowiązany jest:
    1) do niezwłocznego zawiadamiania Banku w formie pisemnej o:
    a) zmianie danych osobowych, numerów telefonów kontaktowych oraz adresu
    poczty elektronicznej Posiadacza rachunku / Pełnomocników / Użytkowników
    kart,
    [...]
    d) utracie/zmianie dokumentu tożsamości.

    No jeszcze może Regulamin Getin Banku:
    par. 11
    3. Identyfikacja i weryfikacja tożsamości Posiadacza w
    Placówce Banku odbywa się na podstawie ważnego
    dokumentu tożsamości.
    4. Identyfikacja i weryfikacja tożsamości Posiadacza w
    Placówce Franczyzowej odbywa się wyłącznie na
    podstawie ważnego dowodu osobistego wydanego przez
    Rzeczpospolitą Polską.
    § 12
    1. Zgodnie z treścią ustawy z dnia 16.11.2000 r. o
    Posiadacz zobowiązany jest do
    niezwłocznego powiadomienia Banku w przypadku
    zaistnienia zmian personalnych/adresowych, a także
    informacji przekazywanych dla Banku w składanych
    dokumentach i oświadczeniach. W przypadku korzystania
    przez Posiadacza z internetowego kanału dostępu GB24
    (karta TAN) Posiadacz może wnioskować o zmianę adresu
    do korespondencji poprzez GB24.
    1. Bank, na podstawie i w sytuacjach wskazanych w ustawie
    o której mowa w ust. 1, ma prawo m.in. do:
    a) stosowania wobec Posiadacza środków
    bezpieczeństwa finansowego wskazanych w art. 8b
    ust. 3 ww. ustawy,
    b) odmowy przeprowadzenia transakcji,
    c) rozwiązania Umowy,
    d) nie naliczania należnych odsetek i prowizji (dotyczy
    zamrożonych środków).
    2. Wszelka korespondencja wysyłana przez Bank (w tym
    wyciągi z Rachunku) kierowana będzie na adres podany
    przez Posiadacza przy zawarciu Umowy, chyba że
    Posiadacz powiadomił Bank zgodnie z treścią ust. 1 o
    zmianie adresu - w takim przypadku korespondencja
    kierowana będzie na ostatni adres podany Bankowi.
    3. Jeżeli Posiadacz nie wykona obowiązku poinformowania
    Banku o zmianie danych adresowych, o którym mowa w
    ust. 1, Bank będzie uprawniony do pobrania opłaty w
    wysokości określonej w Tabeli za ustalenie nowego adresu
    Posiadacza.
    ---------------

    Jeszcze jakieś tezy?

    --
    -----------
    Pozdrawiam
    Szymon

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 07.07.14 08:38 666
  • 08.07.14 07:30 Arek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1