    From: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Żółkiewicz - WYJAŚNIENIE
    Date: Tue, 31 Aug 2004 08:42:17 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@czuby.resetnet.pl

    > Jesli kolega ma jakiekolwiek pojecie o TFI
    > to by wiedzial ze TFI nie ma dostepu do pieniedzy klientow. Pozatym
    fundusz
    > obracajacy majtekiem na jaki
    > ma zastaw nie ma racji bytu.

    Czytam to wszystko co to piszecie i nie nadażam za jednym... dlaczego się
    upieracie, że
    gość musi być Funduszem Inwestycyjnym (TFI)? Może ma jakieś rozwiązanie
    pośrednie
    typu spółka komandytowa lub jakiś Fundusz, gdzie każdy klient jest
    współudziałowcem
    ...rozwiązanie teoretyczne, ale w ten sposób funkcjonują fundusze hedge
    zagranicą.
    Równie dobrzezresztą może mieć zarejestrowaną spółkę w jakimś offschore, a
    tutaj spółkę
    dystrybucyjną lub jakąś która jest właścicielem tej która inwwestuje kasę...
    Jak by nie patrzeć w takim rozwiązaniu spółka inwestuje SWOJE pieniądze i
    SWOICH
    współwłaścicieli, więc KPWiG może przyjść na kawę, ale nic więcej...

    Nie znam szczegółów - ślędzę ten wątek bo może komuś uda się coś wyciagnąć o
    konstrukcji
    tego rozwiązanie... jednocześnie chciałbym, aby sie okazało to jakimś
    sensownym rozwiązaniem
    które wskazuje drogę jak działać na tym ułomnym rynku. Fajnie było by się
    dowiedzieć, że
    gosć coś robi i da się to robić w pełni legalnie, a nie tylko gdybać i
    marudzić...

    > gdzieś
    > przekraczanie
    >
    > Kazda spolka gwarantuje wlasnym majatkiem a jakos potem sie okazuje ze
    > majtku nie ma :)

    Ale w czym problem???? Ktoś kto wkłada kasę liczy się z jakimś ryzykiem...
    wolałbym mieć jakiekolwiek gwarancje, niż posiadać dziś jakiekolwiek ułomny
    TFI Akcji (który w czasie bessy tez będzie w najlepsze utrzymywał
    zaangażowanie
    w akcje na poziomie 80-90%) GWARANTUJĄC mi w de-koniunkturze wtopę!
    Wolę wiedzieć, że ktoś coś gwarantuje, ale jednoczesnie ROZUMIEĆ jak są
    inwestowane
    środki klienta (domyślam się, że jeśli są tam futures i opcje - to też jest
    gra na krótko),
    niż nie wiedzieć nic, a jeszcze być łojonym na 5% rocznie...

    > Prosmy o dokumenty. Na jakiej podstawie prawnej dziala,

    Tutaj się dołączam do prośby!! ;-)))

    Pzdr
    Marcin