    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: akcja z KGHM a OFE
    Date: Thu, 24 Nov 2011 13:58:26 +0100

    On 24.11.2011 13:21, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:9...@m...uni-berlin.de...

    > Nie wiem skąd masz te dane, w każdym razie są one raczej błędne.

    "machnalem sie o miliard, ale jakos bedzie, glodny chodzic nie bede" ;)

    No chociazby bylo to w jednym z wlepionych przez ciebie linkow.

    In today's offering, the debt agency allotted 3.644 billion euros of the
    securities, leaving the Bundesbank to retain 2.356 billion euros, or 39
    percent of the supply. -> 3.644 + 2.356 = 6 billion

    Czy gdzies tam parafrazujac Reutersa i pytania do rzecznika niemieckich
    dlugow:

    http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2011/11
    23/breaking29.html
    http://finance.yahoo.com/news/german-10-bond-auction
    -disaster-122405623.html

    That meant the central bank had to pick up 39 percent of the 6 billion
    euros ($8 billion) of debt Germany had hoped to sell after commercial
    banks bought just 3.644 billion euros of the issue.

    Germany had hoped to sell EUR6 billion of debt, but commercial banks
    bought just EUR3.644 billion and the debt agency retained a
    larger-than-usual portion, making it one of its least successful debt
    sales since the launch of the euro.

    > Wystawionych było 6 mld. Sprzedało się łącznie 3.6 mld. Zgłoszony
    > całkowity popyt był poniżej 4 mld. Z tych 3.6 mld, Bundesbank zakupił
    > 2.4 mld. Z tych 3.6 mld, a nie te pozostałe 2.4 mld!

    Jestem innego zdania - i ktos z nas machnal sie o ten miliard w ta czy w
    ta ;)

    > Może to po prostu jedna z form nacisku rynku na Niemcy w kwestii
    > drukowania przez EBC. Bo ta Merkel strasznie zasadnicza jest w tej kwestii.

    I bardzo dobrze, ze jest.
    Drukowanie jest tylko zacheta do tego, aby problem odrodzil sie za
    chwile w spotegowanej postaci.

    Rozwiazanie jest "proste" - kraje strefy euro zobowiazuja sie, ze przez
    najblizsze 5 lat ich budzety beda bez deficytu, i pozniej faktycznie
    takie uchwalaja - nastepna aukcja oscylowalaby w okolicach 1.5%...

    Przynajmniej na papierze proste :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org