  • 1. Data: 2011-11-23 10:56:26
    Temat: akcja z KGHM a OFE
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Popatrzcie jak fajnie to zostało zorganizowane.

    W ciągu kilku dni, na skutek zapowiedzi wprowadzenia podatku od wydobycia
    miedzi i srebra, wartość akcji KGHM będących w portfelach OFE spadła o
    blisko 30%. Na domiar złego, na skutek wprowadzenia tego podatku, zapewne
    KGHM przestanie płacić dywidendę lub przynajmniej zostanie ona drastycznie
    zmniejszona. Zatem te środki, które szły do akcjonariuszy, w tym do OFE a
    także częściowo do skarbu polskiego państwa, zostaną bezboleśnie
    przetransferowane do budżetu państwa w formie podatku w całości.

    Co będzie dalej? Ano bardzo szybko okaże się, że OFE nie wykazują
    zadowalającej stopy zwrotu (gdyby efekt KGHM był zbyt słaby można zawsze
    wprowadzić podatek od rozwożenia paliwa na stacje benzynowe, co z kolei
    rozwiąże problem PKN, a także podatek od odbierania rozmów z telefonów
    stacjonarnych, co rozwiąże problem dywidendy TPSA). Ale wtedy polski rząd
    nas wszystkich uratuje, dokańczając nacjonalizację OFE.

    Całkiem fajnie się na to patrzy z boku. Dzisiaj Niemcom nie udało się na
    rynku sprzedać w całości własnych obligacji. Sprzedali tylko 2/3 zamierzonej
    ilości. Nie było popytu. Coś nie bardzo inwestorzy chcą kupować
    euro-socjalistyczne papiery za prawdziwe pieniądze, nawet w wydaniu
    niemieckim. Za chwilę sami ze sobą będą musieli tym handlować. Doprawdy,
    paradne. Powymyślają sobie przeróżne euro-obligacje i będą tym w kółko
    obracać między sobą, podczas gdy reszta rynku będzie ich ignorować. I będzie
    tak jak było w ZSRR. :)

  • 2. Data: 2011-11-23 11:11:07
    Temat: Re: akcja z KGHM a OFE
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 11:56:26 +0100, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >paradne. Powymyślają sobie przeróżne euro-obligacje i będą tym w kółko
    >obracać między sobą, podczas gdy reszta rynku będzie ich ignorować. I będzie
    >tak jak było w ZSRR. :)

    może będzie "euro transferowe" (zbieżność z
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rubel_transferowy nieprzypadkowa :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-11-23 11:38:12
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miedzi i srebra, wartość akcji KGHM będących w portfelach OFE spadła o
    > blisko 30%. Na domiar złego, na skutek wprowadzenia tego podatku, zapewne

    Trzy (3) pytania:
    -Które OFE inwestowało TYLKO w akcje KGHM?
    -Czy płakałeś nad wyceną KGHM w pierwszej połowie 2010 roku :)
    -Gdzie byłeś gdy KGHM był po ~20zł (27.10.2008)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2011-11-23 11:46:43
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-11-23 11:56, MarekZ pisze:

    > Doprawdy, paradne. Powymyślają sobie przeróżne euro-obligacje i będą tym
    > w kółko obracać między sobą, podczas gdy reszta rynku będzie ich
    > ignorować. I będzie tak jak było w ZSRR. :)

    w RWPG.

    Co prawda, to nie ta grupa, ale przytoczę z zakamarków mojej pamięci:

    Ten dowcip się demonstruje na stole, dawniej używano do tego zapałek.
    - Dlaczego w Polsce nie ma kawy?
    - Wyjaśnię Ci na przykładzie: Do magazynów RWPG przychodzi 10 wagonów z
    kawą. Siada odpowiednia egzekutywa i dzieli:
    - jeden dla Polski, jeden dla ZSRR (oddzielić odpowiednio po jednej zapałce)
    - dwa dla Polski (dołożyć drugą zapałkę), dwa dla ZSRR (do kupki ZSRR
    dołożyć dwie zapałki, razem będzie 3)
    - trzy dla Polski (dołożyć trzecią), 3 dla ZSRR (dołożyć 3),
    - 4 dla Polski (dołożyć czwartą), (na kupce przychodu już nic nie ma), 4
    dla ZSRR (przesunąć 4 zapałki z kupki "polskiej" na kupkę ZSRR).

    Drugi,
    Ekspedycja radzieckich archeologów po dotarciu do komory grobowej
    egipskiej piramidy odkryła tam żywego faraona i żywego ptaka, ibisa.
    Uczeni podrapali się po głowach, ale jako-że nie mogli tego faktu
    sensownie wytłumaczyć, to postanowili spytać u źródła:
    - Powiedzcie nam towarzyszu faraonie, jak to możliwe, że przetrwaliście
    tu 6 tysięcy lat? Co jedliście?
    - To proste, panowie uczeni. Jadłem odchody tego ptaka.
    - Hm... a jak to możliwe, że ten ptak również przetrwał tu 6 tysięcy lat?
    - To proste, panowie uczeni. Ten ptak jadł moje odchody.
    ... uczeni radzieccy podrapali się po głowach, pomyśleli - i
    sformułowali koncepcję RWPG.

    Wszystko już było - rzekł Ben Akiba.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-11-23 12:03:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 23.11.2011 11:56, MarekZ wrote:

> [...]
    > w kółko obracać między sobą, podczas gdy reszta rynku będzie ich
    > ignorować. I będzie tak jak było w ZSRR. :)

    Kupowac obligacje w euro, na 10 lat, z oprocentowaniem <2%, w sytuacji,
    gdy prawdopodobne jest wlaczenie prasy drukarskiej przez EBC? Dziw, ze i
    tak kupili tak duzo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2011-11-23 12:17:52
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:9...@m...uni-berlin.de...

    > Kupowac obligacje w euro, na 10 lat, z oprocentowaniem <2%, w sytuacji,
    > gdy prawdopodobne jest wlaczenie prasy drukarskiej przez EBC? Dziw, ze i
    > tak kupili tak duzo.

    2/3 popytu to był Bundesbank.

    Ale nie tu jest problem. Nie było popytu w ogóle. Nawet po wyższych
    rentownościach.

  • 7. Data: 2011-11-23 22:03:56
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Popatrzcie jak fajnie to zostało zorganizowane.

    Fajnie ?
    Fajne to sa dzisiejsze niusy dot. Stoen i LOT ;)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-24 09:56:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 23.11.2011 13:17, MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > 2/3 popytu to był Bundesbank.
    >
    > Ale nie tu jest problem. Nie było popytu w ogóle. Nawet po wyższych

    http://www.pb.pl/2522641,9220,fiasko-interwencji-nbp

    Warto jednak zaznaczyć, iż popyt owszem pojawił się, ale przy
    wyższych rentownościach, na co jednak Niemcy nie chciały się
    zgodzić.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2011-11-24 10:20:03
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]

    > Warto jednak zaznaczyć, iż popyt owszem pojawił się, ale przy
    > wyższych rentownościach, na co jednak Niemcy nie chciały się

    A to co oni tam piszą w tych pudelkach biznesu to ma niewielkie znaczenie.
    Piszą tak, bo pewnie wyobrażają sobie taką aukcję podobnie jak aukcję na
    Allegro, a tonie jest dokońca tak samo.

    http://www.bloomberg.com/news/2011-11-23/germany-fai
    ls-to-receive-bids-for-35-of-10-year-bunds-offered-a
    t-auction.html

    http://www.bloomberg.com/news/2011-11-24/german-10-y
    ear-bonds-extend-drop-following-bond-sale-yield-rise
    s-to-2-25-.html

    Total bids at yesterday's auction of 10-year securities amounted to 3.889
    billion euros, out of a maximum target for the sale of 6 billion euros,
    according to Bundesbank data, sparking concern that demand for the debt is
    drying up as Europe's debt turmoil spreads.

    Nie było popytu przy wyższych rentownościach. Prawie w ogóle nie było popytu
    poza Bundesbankiem. A górną granicę rentowności składanych ofert kupna w
    naturalny sposób wyznacza rynek wtórny.

  • 10. Data: 2011-11-24 12:07:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 24.11.2011 11:20, MarekZ wrote:
> [...]
    > the debt is drying up as Europe's debt turmoil spreads.
    >
    > Nie było popytu przy wyższych rentownościach. Prawie w ogóle nie było

    No jak nie - Bundesbank kupil to, co sie nie sprzedalo, ~39%. Reszta,
    >60% popytu, to jednak nie byl Bundesbank. Nie nazwalbym tego "prawie"
    (choc nie da sie zaprzeczyc, ze byl podmiotem dominujacym).
    Niemcy nie maja - jak do tej pory - problemu z finansowaniem.

    Cena ich dlugu jest teraz _najnizsza_ w historii:

    http://www.tradingeconomics.com/germany/government-b
    ond-yield

    i nie dziwi mnie ich chec z wypuszczaniem obligacji, "sprzedawac, poki
    dla nas tanio".

    W 2008 Niemcy placili w okolicach 4%. A jakos tamten kryzys wydaje sie
    mniejszy z punktu widzenia dzisiejszych wydarzen.

    > A górną granicę rentowności składanych ofert
    > kupna w naturalny sposób wyznacza rynek wtórny.

    Owszem; ale w dalszym ciagu jest to blisko historycznych minimow. Znaczy
    sie, rynek (jeszcze?) nie obawia sie inflacji w strefie euro?

    Ale cala ta sytuacja pokazuje rowniez, ze umorzenie czesci dlugu Grecji
    bylo bledem dla krajow UE.

    Bo rynek widzi, ze skoro umorzyli Grecji, to rownie dobrze moga umorzyc
    Wlochom.

    Niby Europa zaoszczedzila na greckim umorzeniu jakies "fistaszkowe" (w
    skali kontynentu) <100 mld, ale teraz zaplaci drugie i trzecie tyle w
    wyzszych odsetkach, a pewnie i duzo wiecej z powodu wyniklego zamieszania.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org