eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwakcje pracownicze Gdańskiej Stoczni Remontowej - co można z nimi zrobić?Re: akcje pracownicze Gdańskiej Stoczni Remontowej - co można z nimi zrobić?
  • Data: 2009-05-11 14:14:15
    Temat: Re: akcje pracownicze Gdańskiej Stoczni Remontowej - co można z nimi zrobić?
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Dziękuję za odpowiedź. Proszę o rozszerzenie tematu. Gdzie szukać
    >informacji na temat walnych zgromadzeń,
    O WZA spółka musi informować w Monitorze Gospodarczym, w mediach i po prostu
    w przedsiebiorstwie. Spółka ma obowiązek odpowiedzieć na wszystkie pytania
    akcjonariuszy, jeśli nie są to informacje poufne i nie są związane z
    obowiązkimi informacyjnymi spółki (ale obowiązek dotyczy spółek
    publicznych).

    > struktury spółki itd jeżeli spółka nie publikuje tego na swojej www. Czy w
    > przypadku spółek
    > nienotowanych na giełdzie "obsługą" akcji także zajmuje się jakieś
    > biuro maklerskie?
    Niekoniecznie, choć najczęściej jeśli spólka jest duża, to tak. Ale
    wystarczy spisanie umowy cywilno-prawnej i akcje są odsprzedane.

    > Jak szukać ew. nabywcę akcji - ktoś może chcieć je
    > kupić - przecież reprezentują sobą chociażby wartość księgową?
    Najlepiej pytać w spółce. Wartość księgowa jest tu tak naprawdę mało
    istotna. Również nominalna nie ma nic do rzeczy. (Nie)stety przy handlu
    akcjami gra rolę popyt i podaż i moze się zdarzyć (ale nie musi), że nikt
    tych akcji nie będzie chciał nawet za 1gr wziąć.

    >Gdzie tego szukać?
    Spółka, spółka, spólka... ewentualnie jeśli dostaniesz gdzieś powiązania
    spółki (tzn. informację o np. akcjonariuszach z większymi pakietami), to
    możesz się do nich zgłosić. Tak jak pisałem w poście poniżej - w takich
    przypadkach warto, jeśli większa ilość osób zaproponuje swoje pakiety, to
    będzie dany akcjonariusz bardziej skory do rozmowy.
    Dombrek