  • Data: 2007-11-06 18:02:23
    Temat: Re: algorytm naliczania odsetek w bankach
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <s...@g...com>

    > A konkretnie z czego mialoby to wynikac?

    > Znalazlem tylko art 52 pkt 3

    > "Do obliczania naleznych odsetek od srodkow pienieznych
    > zgromadzonych
    > na rachunku przyjmuje sie, ze rok liczy 365 dni, chyba ze umowa
    > stanowi inaczej."
    > Jesli stanowi inaczej jest "gitara". Czy jest jakis inny artykul?

    innego nie ma
    systemy bankowe dawniej liczyły 30/360 ale wariant liczenia odsetek
    był sparametryzowany - przynajmniej w polskich systemach jak np.
    Zorba.
    od dawna nie używa się 360 dni w mianowniku dla środków (ROR,
    lokaty...)
    Używa się natomiast dla kredytów - zauważ że prawo bankowe nic tu nie
    zmieniło
    Kredyty są liczone bardzo różnie w różnych bankach

    tak więc to co napisałeś "przy czym mozliwe konwencje to 30/360"
    jest nieprawdziwe dla środków - jak znajdziesz indywidualną firmę z
    którą
    bank się umówił inaczej to mi kaktus wyrośnie :-)
    po prostu zachodnie systemy są do takich sztuczek niezdolne
    *** blad ***