  • Data: 2007-11-08 09:59:50
    Temat: Re: algorytm naliczania odsetek w bankach
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Nov, 19:02, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
    > Użytkownik <s...@g...com>

    > innego nie ma
    > systemy bankowe dawniej liczyły 30/360 ale wariant liczenia odsetek
    > był sparametryzowany - przynajmniej w polskich systemach jak np.
    > Zorba.
    > od dawna nie używa się 360 dni w mianowniku dla środków (ROR,
    > lokaty...)
    > Używa się natomiast dla kredytów - zauważ że prawo bankowe nic tu nie
    > zmieniło
    > Kredyty są liczone bardzo różnie w różnych bankach
    >
    > tak więc to co napisałeś "przy czym mozliwe konwencje to 30/360"
> [...]

    Czyli w zaden sposob sprzeczne z prawem to nie jest.
    Co do systemow, to nie bede sie spieral, choc gdybys mial dostep do
    niektorych depozytow zawieranych w imieniu klienta przez dealerow,
    ktore obsluguja starsze systemy, to moglbys sie zdziwic stosowanymi
    konwencjami odsetkowymi (systemu typu Midas, Condor, Murex itp.)

    Pzdr

    MS