    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Date: Fri, 7 Dec 2007 18:03:36 +0100
    <fjasrt$pbn$1@news.onet.pl>

    news:fjasrt$pbn$1@news.onet.pl...

    > A jak skomentujesz normalną w pewnym banku praktykę "korygowania" podatku
    > od odsetek z lokat walutowych. Jeśli termin upływa np 7 grudnia to o
    > północy 6/7 grudnia są liczone odsetki i podatek według kursu zaknięcia
    > NBP z dnia 6 grudnia. Jeśli klient likwiduje lokate z odsetkami rano to
    > dostaje właśnie taką kwotę. Jeśli nie to gdzieś koło godziny 10-ej
    > następuje ponowne przeliczenie podatku według aktualnego kursu NBP z 7
    > grudnia i kwota środków na rachunku rośnie lub maleje o kilka centów. W
    > historii rachunku nie pozostaje nawet najmniejszy ślad po tej zmianie.

    W mojej ocenie jest to wadliwy sposób, bowiem u jego podstaw lezy
    założenie, ze bank za każdym razem błędnie oblicza odsetki, a dopiero
    później to koryguje. Czyli, ze bank nie potrafi zrobić takiej procedury,
    która była by poprawna. Natomiast nie jestem pewien,c zy czasem nie mylisz
    pojęć. Czy na pewno bank pobiera te środki, a nie blokuje je wstępnie na
    wypadek, gdybyś zanim następnego dnia je pobiorą dokonał wypłaty?