  • Data: 2004-08-09 17:54:44
    Temat: Re: apostille dla dokumentu tożsamosci
    Od: "fot" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z pisma tego wynika ze samo potwierdzenie notarialne nie wystarczy.
    > Jaka jest wiec procedura aby uzyskac Apostille wiarygodny dla banku w
    > Szwajcari.
    > Bardzo prosze o odpowiedz gdyż nie moge nigdzie doszukac sie informacji na
    > ten temat.

    czy wystarczy sam notariusz czy nie dla danego panstwa nie wiem

    jesli nie wystarczy to procedura jest taka - idziesz to urzedu w Polsce tak
    jak bys przygotowywal dokument normalnie wazny w Polsce (czyli w tym
    przypadku do notariusza), pozniej jedziesz (warto wczesniej zadzwonic) do
    Ministerstwa Spraw Zagranicznych na Aleje Szucha w Wawie, gdzie potwierdzaja
    wstepnie, a pozniej z tym potwierdzeniem z Ministerstwa pedzisz do ambasady
    / konsulatu danego panstwa, gdzie ta na podstawie potwierdzenia z MSZ stawia
    swoje stemple (ale nie od reki, tylko zwykle czeka sie przynajmniej kilka
    godzin az konsul sie zmiluje)

    mowiac krotko nieciekawie i w samej Warszawie masz dzien w plecy

    do tego jeszcze po drodze dochodza oplaty za potwierdzenie, groszowe, ale
    zawsze