  • Data: 2004-11-21 19:55:21
    Temat: Re: arbitraz przeciwko Multi
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:cnq7ca$5bk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zgadza sie , tak wiec jak widzisz bank jako instytucja ukieornkowana na
    > zysk ksztaltuje stopy w zaloznosci od popytu na prudukt.
    > Jesli bys mial w umowie zapisane wskaznik do obowiazujacych stop (np.
    > refinansowa , redyskonto) to moze by sie cos dalo , ale watpie ze masz
    > taka umowe

    Nie mam wrazenia, aby sposob ustalania oprocentowania mial jakiekolwiek
    znaczenie w przedmiotowej kwestii. Chodzi w niej bowiem o to, czy rozne
    zasady, moga byc stosowane wobec roznych grup klientow. Bez wzgledu na to
    czy poziom oprocentowania jest ustalany zarzadzeniem wewnetrznym czy jest
    uzalezniony od jakiegos parametru zewnetrznego.

    Oczywiscie akurat przy WWJ mozna uzyc mechanizmu bilansowania w polaczeniu z
    innymi dzialaniami instrumentami udostepnianymi przez tenze bank, aby sobie
    cos tam na banku "odbic", z czego bank zapewne zdaje sobie sprawe, wiec
    powodow do rozpaczy specjalnych nie mam. Ale na razie chodzi mi o zasade.
    Uwazam to bowiem za malo sympatyczne i malo inteligentne dzialanie banku,
    ktore spowodowalo zmiane mojego nastawienia do Multi z dobrego na zle :-). A
    jesli podobnie stalo sie lub stanie sie w przypadku innych klientow, to per
    saldo moze sie to bankowi slabo oplacac (w moim przypadku nie obnizajac mi
    oprocentowania bank zamierza zyskac rocznie okolo 300 zlotych...nie ma
    co.... kupa kasy... :)

    marekz