eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibanki a weryfikacja nadawcyRe: banki a weryfikacja nadawcy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: banki a weryfikacja nadawcy
    Date: Sat, 8 Mar 2008 01:03:57 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <fqslio$r4u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <fqsj60$nci$1@inews.gazeta.pl> <fqsjqu$3m8$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <fqskii$r27$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gti42.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1204935064 27806 83.3.242.42 (8 Mar 2008 00:11:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Mar 2008 00:11:04 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fqskii$r27$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16386
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16386
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:440442
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fqskii$r27$1@inews.gazeta.pl...

    > konto było moje, ktoś wpłacał bratu podając numer konta, nasze nazwisko i
    > imię brata
    > chodziło tylko o różnicę w imionach, a bank nie chciał wpłaty zrealizować

    Myślę, że bank postąpił tak dla dobra klienta. Dysponentka być może chciała
    uchronić klienta przed pomyłkową wpłatą na zły numer rachunku.

    Klient powinien podawać tylko numer rachunku, a nie jakieś inne dane. Nie
    spotkałem się aby odmówiono mi przyjęcia wpłaty, a przy przelewach czy
    wplatach krajowych nigdy nie podaję takich danych, względnie (czasami
    dysponentki płaczą, że muszą coś wpisać) podaję dane typu Jan III Sobieski,
    adres Kolumna Zygmunta 1, a przy przelewach kropki czy jakies losowe zlepki.
    Nigdy, przenigdy mi się przelew nie odbił. Nigdy także nie było problemu z
    dotarciem wpłaty. W tym także w przypadku PKO BP. Najczęściej to chyba
    wygląda tak, że jak podasz sam numer rachunku, na potwierdzeniu wpłaty z
    automatu i tak masz wydrukowane imię i nazwisko lub nazwę właściciela, więc
    nie widzę sensu w jego "podawaniu" przez klienta. A jak się trafi na
    niemądrą dysponentkę, która się upiera, to można powiedzieć, że się nie zna
    danych właściciela. W skrajnym przypadku zawołać kierownika placówki.

    Teraz mi się przypomniało, że takie przypadki mogą się zdarzać, bo raz jedna
    znajoma usiłowała mi wpłacić środki i też się raz odbiła od okienka w tej
    sekwencji, co zapewne zawdzięczała swojemu całkowitemu brakowi asertywności.
    Niemniej jednak to był jeden przypadek na dziesiątki normalnych.

    marekz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1