    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: bankier - futures
    Date: Sat, 18 Jul 2009 22:02:16 +0200

    Tomek wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rozumiem, że konsekwencja polega na zaciśnięciu zębów i stosowanie się
    > sztywno do sygnałów;
    > bez własnych usprawnień, przemyśleń, łapania okazji itp.;)
    > Ale swoją drogą to ciekawe; system jest jak mniemam mechaniczny, a
    > przeczytawszy kilka pozycji
    > dotyczących kontraktów nie doszukałem się opinii, że można
    > skonstruowaćmechaniczny system
    > przynoszący zyski w dłuższym terminie...
    > Sądzę, że jest jednak grupa ludzi, którzy próbują sobie grać tym systemem;
    > w końcu, jak napisałeś,
> [...]

    Badań nie prowadziłem i nie znam takich badań ale jestem mocno przekonany,
    że bez stosowania ścisłych reguł, jakie by one nie były, nie można zarabiać
    systematycznie na giełdzie, obojętny jest tu instrument jaki się wybierze do
    handlu. Konsekwencja nie wyklucza usprawnień ani przemyśleń czy zmieniania
    reguł. Wyklucza zmiany podczas trwania transakcji. Zmiana systemy na inny,
    taki po modyfikacji lub oparty o zupełnie inny pomysł może nastąpić, moim
    zdaniem, po dokładnym przetestowaniu. Handlowanie na giełdzie z palca, czyli
    w oparciu o bieżącą analizę napływających danych skazana jest na klęskę.
    Człowiek nie jest zdolny do podejmowania prawidłowych decyzji w szybko
    zmieniającym się środowisku z dużą ilością danych. Dlatego dobry pilot
    myśliwca to wytrenowany pilot. Czyli reakcje na wcześniej przeanalizowane
    sytuacje doprowadzone do odruchów. Gdy zdarzy się sytuacja nowa to powstaje
    komunikat "Huston mamy problem". System handlu na giełdzie to zestaw
    odpowiedzi na wcześnie przeanalizowane, znane sytuacje. Bankier to system
    statystyczny czyli statystycznie posiada się przewagę na ryku. Oparty jest
    na tym, że trafność decyzyjna jest w okolicach 50%, średnią stratę ma w
    okolicach 30-50 pkt, a średni zysk ma pewnie 2-2,5 raza większy niż stratę.
    Jeżeni mamy statystyczną stratę powiedzmy 50 pkt to następuję po niej
    transakcja zyskowna statystycznie 100 pkt. Z pary mamy 50 pkt zysku. Dla
    systemu bankiera tego nie liczyłem ale zasada musi być taka właśnie.