eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibardzo trudne pytanieRe: bardzo trudne pytanie
  • Data: 2002-01-11 16:15:48
    Temat: Re: bardzo trudne pytanie
    Od: Karolona Godyń <k...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    Daniel Walczak napisał(a):

    > Z postu wynika, że poręczyciel nie zaczął płacić od razu, bo po prostu nic o
    > sprawie nie wiedział, z punktu widzenia Banku: Bank wezwał poręczyciela do
    > spłaty, spłaty nie było, ergo poręczyciel jest niesolidny.
    > Niestety tak to wygląda "z ich strony".
    >
    Z ich strony to najprostsze wyjście. W Kodeksie Cywilnym jest mowa o
    czymś takim jak skuteczne doręczenie. Czyli ma odebrać list polecony
    osoba która ma się dowiedzieć o spłacaniu kredytu. Jeśli odbierze ktoś z
    rodziny, czy mieszkańców tego samego domu to nie jest to już skuteczne.
    Osoba, która została umieszczona w takim rejestrze powinna najpierw
    wysłać zapytanie do Biura Informacji Kredytowej czy w tym rejestrze jest
    i z jakiego powodu, a potem mając te informacje napisać do banku pismo z
    rządaniem wyjaśnienia. Do tego rejestru można trafić nawet za 800pln
    zadłużenia. Czyli np. ktoś zamknął konto spłynęła sobie jakaś transakcja
    na kilkaset złotych i wszyscy o tym zapominają. A bank zamiast próbować
    znaleść klienta składa donos. (To opis sytuacji prawdziwej)
    Jeśli to tylko nie jest PKO BP to sytuacje powinno się dać odkręcić.

    pozdrawiam

    karolina

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1