  • Data: 2010-09-23 21:37:13
    Temat: Re: belka od lokaty walutowej z dzienna kapitalizacja...
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <g...@o...pl> wrote in message
    news:7d75.000005fc.4c9bbfc6@newsgate.onet.pl...

    > i CHF. Z wahaniami kursu nie ma chyba problemu, przecież można by zakładac
    > takie
    > lokaty odpowiadające wartością polskim 10 tys., nie ryzykując.

    Te 10 tys. PLN nie jest miernikiem.
    Generalnie nie ma z tym problemu, obliczasz sobie odsetki dzienne od danej
    kwoty i zakladasz kurs, powiedzmy, ze EUR nie przekroczy 6zl i dopasowujesz
    tak aby po przeliczeniu na PLN po zalozonym kursie odsetki nie przekroczyly
    2,49. Np przy tych zalozeniach wychodzi ok. 7500 EUR dla 2% na 180-dni
    (dokladnie mozna obliczyc uwzgledniajac codzienne narastanie odsetek, ale
    mozna tak to oszacowac na szybko).
    Podobne 'obliczenia' mozna zrobic dla kazdej waluty i beda raczej trafne
    jezeli zalozymy spory przedzial wahan kursu. Dla 180-dni wzrost EUR z ok 4zl
    do 6zl jest malo realny.
    Teraz wypada poczekac na ruch innych bankow, ale ja 'obstawiam' tylko Getin,
    bo ten ma jeszcze jakis sensowny % na tych depozytach. Pozostali nie maja po
    co sie wyglupiac z odbelkowieniem przy oprocentowaniu ok 0.5% lub mniej.