  • Data: 2011-05-27 09:49:16
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.05.2011 11:14, Jarek Andrzejewski wrote:

    > drobna różnica: "zwykły człowiek" Bernanke, "zwykły człowiek" Mugabe
    > albo jakiś komitet - mogą go "wydobyć", ile tylko zechcą, np. raz po
    > razie po $600 mld.
    > I właśnie tego należy się bać.

    No to nic nowego - w pewnym momencie "zwykly czlowiek" Rebnanke czy
    prezydent Gumabe moga zdecydowac, ze jednak odchodza od wprowadzonego
    kiedys standartu zlota, i wszyscy zaczna sie bac.

    > A dlaczego mamy "kupować" złoto? W pewnym momencie może się po prostu
    > okazać, że za nasze złotówki czy dolary nikt nam nic nie da.

    Jak juz robic zapasy na czarna godzine, to lepiej ropy, zboza, no i
    przede wszystkim koniecznie zbroic sie na potege.

    > Podobnie
    > jak za dolary zimbabwańskie.

    Mam taki na pamiatke - banknot 100 trylionow dolarow z czternastoma
    zerami ;)

    > Pozostanie jedynie np. kupować za złoto i
    > żądać złota za nasze towary. Owszem, zawirowanie jakieś będzie, ale
    > jak zmusisz np. Rosjan, żeby sprzedali nam gaz albo Arabów, żeby
    > sprzedali nam ropę za USD, jeśli uznają, że "zielone" są dla nich nic
    > nie warte?

    A jak ich zmusisz, jak stwierdza "na zachod nie sprzedajemy, nawet za
    zloto"?
    Argument do bani.

    > z cen złota, srebra, miedzi, bawełny, zboża, innych walut wobec
    > dolara, akcji, umowy między Chinami a Iranem i Turcją (o odejściu od
    > dolara jako waluty rozliczeniowej)...

    Patrz, frankow niby nie drukuja, a ceny tych produktow rowniez u nich
    ida w gore.

    > dokładnie tak. Tylko trzeba na to spojrzeć inaczej: to nie złoto
    > (srebro, miedź, kukurydza...) drożeją. To dodrukowany pieniądz traci
    > zaufanie ludzi (aka inflacja).

    I naprawde popyt i podaz nie maja nic do rzeczy? Jakas nowosc.

    > a banki centralne Europy? A Chiny (największy producent srebra!)
    > wyzbywające się obligacji USD a kupujące złoto i srebro? Też
    > popierdułki?

    Czyli jednak wyjasniles wzrost cen zlota - duzo wiekszy popyt.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org