  • Data: 2002-08-30 08:51:26
    Temat: Re: błędny przelew w ING - pytanie
    Od: "Informator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy automatycznym księgowaniu elixiru takie sprawdzanie jest niemożliwe.
    > Znikoma ilość przelewów dotarła by do celu. Powód?:
    > Bo jak jest konto dla: Adam i Ewa Bankowiczowie, to jak automat ma
    odróżnić:
    > AiE. Bankowicz , Bankowicz, Bankowicz Adam, Bankowicz Ewa... z adresem lub
    > bez...itd.

    Zgadza się, dlatego pisałem [bez względu na techniczne możliwośći]. Sądze,
    że nazwa właściciela powinna być jasno zdefiniowana - [Adam Bankowicz] lub
    [Ewa Bankowicz] albo [Adam i Ewa Bankowicz] i inne powinny być błędne.
    Nadawca powinien znać nie tylko numer konta ale także dokładną nazwę
    właściciela.

    > Wielu z nas testowało (ja też) przelewy na swoje konta wpisując "radosną"
    > twórczość w treści, nadawcy, odbiorcy.
    > Wkładali tam także automatyczne skrypty!
    > I przelewy docierały na miejsce, gdy numer rachunku istniał

    Wiem o tym, ale w przypadku reklamacji, powinno wyglądać to inaczej. Jeśli
    dostajesz forsę na konto, ale jako odbiorca jest inna osoba, to ta forsa nie
    jest Twoja i bank powinien Ci ją odebrać bez względu na Twoją zgodę.

    Adam