    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: blik Ździsiek und Rysiek
    Date: Fri, 13 Oct 2023 12:36:23 +0200

    On Thu, 12 Oct 2023 08:16:19 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Co tam jest na fakturze, że "za konkretny"? Numer VIN czy jak go tam zwą?

    Tak.
    Bo inaczej jak zarejestrowac konkretny VIN nie mając dowodu nabycia
    :-)

    > No to oszust nie dealer.

    Niekoniecznie. Moze jakis wypadek losowy, moze komornik, może
    upadłość w złym momence

    > I jak ci wystawił lewą fakturę to kupiłeś czy nie?

    Jak bardzo lewą, to może i kupiłeś, ale co?
    Nie ma pojazdu z takim VIN, albo moze i jest - był sprzedany w
    Portugalii rok temu.

    > We wtorek dostałem paragon fiskalny z wtorkową datą.
    > Dziś pani dzwoniła, że dhl przywiózł buty do sklepu.
    > Więc kiedy ten "formalny moment"?

    IMO - skomplikowane to w KC:

    Art. 155. § 1. Umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, przekazania
    nieruchomości lub inna umowa zobowiązująca do przeniesienia własności
    rzeczy co do tożsamości oznaczonej przenosi własność na nabywcę, chyba
    że przepis szczególny stanowi inaczej albo że strony inaczej
    postanowiły.

    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia
    własności są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia
    własności potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy. To samo
    dotyczy wypadku, gdy przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia
    własności są rzeczy przyszłe.

    Samochod z VIN to 1., buty to 2.

    Ale
    Art. 535. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść
    na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje
    się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

    Czyli podpisujemy/zawieramy umowę ... i mamy dwa zobowiązania.
    Każde z nich moze zostać nie spełnione :-)

    A w samochodach chyba jeszcze sprawa taka, ze umowa zazwyczaj nie
    zawiera jeszcze VIN, bo samochod dopiero zostanie wyprodukowany.

    A co tam dalej w umowie to nie wiem - jakis zapis, ze własnośc
    przechodzi na nabywcę z chwilą zapłaty? Troche głupie,
    bo mozna to zarejestrować na nabywcę?

    Fakturę pro forma wystawią do zapłaty?

    J.