  • Data: 2007-07-05 06:39:46
    Temat: Re: certyfikat
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 22:53:24 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    > w "instrukcjach" banków internetowych mówi się, aby na wejściu sprawdzać
    > zawsze certyfikat. Co też staram się robić. I jest bank, który uzyskał
    > taki certyfikat w dniu 25.10.2005 i miał on być ważny do 28.10.2007. I
    > wszystko do dziś się zgadzało (SHA1 i MD5). Aż tu "nagle" dziś patrzę,
    > wszystko pozamieniane, data uzyskania 25.06.2007 (nie minął termin
    > ważności starego!), ważny do 25.06.2008. Oczywiście inne SHA1 i MD5.
    > Skąd ja, szary interesant, mam wiedzieć, że mnie ktoś nie robi w
    > bambuko, i że nie wylądowałem na lipnej stronie? Czy bank nie powinien
> [...]

    Jeżeli chcesz mieć pewność, że logujesz się do mBanku i po drodze,
    żaden DNS nie został zatruty aby skierować Ciebie w inne miejsce niż
    byś tego chciał, to możesz się łaczyć do mBanku na adres IP czyli:

    [terror@cartel ~]$ host www.mbank.com.pl
    www.mbank.com.pl has address 193.41.230.81

    czyli https://193.41.230.81 - przeglądarka wyrzuci wprawdzie
    problem z certyfikatem, ale to jest oczywiste, ponieważ wystawiono go na
    adres kanoniczny www.mbank.com.pl. W przypadku łączenia się na IP masz
    100% pewność (możesz zapomnieć o certach), że łączysz się do mBanku, no
    chyba że zmieni się adres IP, ale to zdarza się bardzo rzadko z
    wiadomych względów.