eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankichargebackRe: chargeback
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: chargeback
    Date: Wed, 27 Jan 2010 23:15:44 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 21
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <hjqc1r$ef6$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1264630545 7911 195.187.100.11 (27 Jan 2010 22:15:45 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jan 2010 22:15:45 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:CPB/EvtlwJSzGTANvpMOmEumeV8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:516618
    [ ukryj nagłówki ]

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Czy procedura chargeback (terminy itd.) jest regulowana jakimiś
    > konkretnymi przepisami międzynarodowymi?

    Nie wydaje mi sie.

    > Czy też raczej jest to
    > wyłącznie umowne uzgodnienie pomiędzy organizacjami karcianymi a
    > wystawcami i akceptantami kart i zastosowanie tej procedury to
    > wyłącznie dobra wola banku?

    To w ogole wewnetrzna sprawa banku, ktora nie powinna interesowac
    klienta. Klienta powinna interesowac zwykle jego reklamacja, a nie to
    czy np. bank ma zaplacic za fraud, czy ze zrobi to ktos inny.

    Teoretycznie to jest "uzgodnienie" w ramach organizacji, w praktyce
    zwykly wystawca kart nie ma wiele do powiedzenia (a zwykly akceptant
    w ogole nic).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1