    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czemu DB uważa mnie za klienta?
    Date: Mon, 10 Aug 2009 13:36:08 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 06:16:27 -0700, BK napisał(a):

    > A pozwole sobie polemizowac - jak pokazuje doktryna Pb [Smykla czy Zoll
    > jesli chodzi o komentarze] czy praktyka organu nadzoru [bo zdarzaly sie
    > slawne przypadku rachunkow bez umow na pismie jak w przypadku afery WGI]

    No to skoro one są "sławne" -- albo zapewne raczej osławione -- to nie
    mam więcej pytań.

    > - to Twoje stanowisko jest absolutnie odosobnione i wszyscy traktuja to
    > jako forme "pisemna" a nie jakis szczegolny rodzaj "na pismie". Zreszta
    > gdyby przyjac Twoja wykladnie 52 to upada Twoja teoria dot. 7 bo akuurat
    > art. 7 mowi o formie pisemnej, a nie na pismie - wiec nawet 7 nie
    > zwalnialaby bankow z zawierania umow "na pismie" w swietle 52.

    Jednak w zasadzie nie zdarza się bank, który prowadziłby rachunki bez
    zawarcia umowy na piśmie oraz złożenia wzoru podpisu NA PIŚMIE?

    Uważam, że właśnie dlatego Alior zezwala na podpis na tych swoich
    ekranikach, ale po pierwszej umowie, która ma formę pisemną.
    Pocztowy zaś -- błądzi :-)

    > Wiec musisz sie Olgierd zdecydowac czy "na pismie" to "forma pisemna"
    > jak Twierdzisz przy okazji interpretacji art 7 czy "na pismie" to
    > zupelnie cos innego niz "forma pisemna" jak twierdzisz przy
    > interpretacji 52

    Na piśmie to na piśmie, a forma pisemna to forma pisemna.
    Art. 7 dopuszcza stosowanie formy elektronicznej ze skutkiem formy
    pisemnej, jednak nawet bez zastosowania kwalifikowanego podpisu (ust. 3 w
    zw. z ust. 1).

    I nie twierdzę niczego innego ;)

    > Ale generalnie wychodze z zalozenia, ze Twoja literalna interpretacja 52
    > to zwykle czepialstwo slowek -

    Hołduję zasadzie, że ustawodawca -- co by tu nie mówić -- jest
    racjonalny. Jakby miała być forma pisemna, to byłaby forma pisemna i nie
    byłoby różnicy w art. 7 pb.

    > bo jak praktyka i teoria prawa bankowego
    > dluga i szeroka nie spotkalem sie z tym, zeby ktos Twoj poglad podzielal

    Nie wiem co się mówi, ale widzę co się robi ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd