  • 1. Data: 2002-07-29 19:38:11
    Temat: Re: czy, gdzie i jak?
    Od: "Janek" <j...@a...pl>

    Użytkownik "SURVI" <survi@poczta. fm usun spacje jak coc...> napisał w
    wiadomości news:3d454cdd_2@news.vogel.pl...
    > co to kogo interesi czyje to konto - bez sensu

    A co to kogo interesi czyja forsa?
    Moja twoja kradziona darowana ????

    Po co ci takie konto . Dobrze się zastanów ? Kogo chcesz okraść ????

  • 2. Data: 2002-07-30 01:44:17
    Od: wj <t...@n...wp.pl>

    > Po co ci takie konto . Dobrze się zastanów ? Kogo chcesz okraść ????

    pana,panią,tych państwa...

  • 3. Data: 2002-07-30 07:14:00
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Mon, 29 Jul 2002 21:38:11 +0200, Janek napisał(a):
    >Użytkownik "SURVI" <survi@poczta. fm usun spacje jak coc...> napisał w

    >A co to kogo interesi czyja forsa?
    >Moja twoja kradziona darowana ????

    >Po co ci takie konto . Dobrze się zastanów ? Kogo chcesz okraść ????

    Np. żeby bezkarnie oszukiwać ludzi na aukcjach na allegro... albo ogólnie,
    naciąganie ludzi naiwnie wierzących że jak mają numer konta to mają i
    człowieka...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 4. Data: 2002-07-30 15:31:19
    Od: stean <s...@p...onet.pl>

    j...@c...pl (Jacek Osiecki) napisal(a):

    >Np. żeby bezkarnie oszukiwać ludzi na aukcjach na allegro... albo ogólnie,
    >naciąganie ludzi naiwnie wierzących że jak mają numer konta to mają i
    >człowieka...

    zgadza sie znajomemu ukradli dowod, zlodziej zalozyl na nie konto w
    lukas banku i od tej pory wydzwaniaja do niego goscie z calej polski
    ze wpacili pieniadze na obiecane sprowadzenie samochodow a tu ani
    forsy ani samochodow a jemu wygrazaja, a co najsmieszniejsze z tego
    jest to ze nie moze tego konta zamknac :) a prokurator do tej pory nie
    kwapi sie z zamknieciem.

    ja uwazam ze im trudniej otworzyc konto w banku tym bardziej
    bezpieczny i wiarogodny jest w interesach dlatego z mBankiem firmowym
    byly klopoty ale w koncu poszli na kompromis i kto wie czy to dobrze ?

  • 5. Data: 2002-07-30 20:24:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "stean"
    > zgadza sie znajomemu ukradli dowod, zlodziej zalozyl na nie konto w
    > lukas banku i od tej pory wydzwaniaja do niego goscie z calej polski

    skradziony dowod mozna zastrzec np. w PKO BP SA - takie zastrzezenie jest
    rozsylane do innych bankow w kazdym razie zarowno BZ jak i BIG-BG mialy w
    zorbie zasilanie zbior dokumentow zastrzezonych (sprawdzenia on-line)
    zasilany z formatu stosowanego przez pkobp (najwieksza baza zastrzezonych
    dokumentow)

    czy inne systemy badaja nr dowodu / paszportu / czeku w zbiorze
    zastrzezonych ???
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-07-31 08:05:34
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 30 Jul 2002 22:24:39 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

> [...]
    >zorbie zasilanie zbior dokumentow zastrzezonych (sprawdzenia on-line)
    >zasilany z formatu stosowanego przez pkobp (najwieksza baza zastrzezonych

    Co masz na mysli przez format stosowany przez pkobp ? Czy po prostu
    MIGDZ czy jakas wlasna baze takze wykorzystywana przez inne banki ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-07-31 09:41:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"

    > Co masz na mysli przez format stosowany przez pkobp ? Czy po prostu
    > MIGDZ czy jakas wlasna baze takze wykorzystywana przez inne banki ?

    to sie chyba tak wlasnie nazywalo - dawniej, jak bylo 5 bankow (NBP, PKO BP,
    PKO SA, BH i BGZ) to wlasnie PKO BP juz taka baze mial i ma do dzis. Dlatego
    o nich napisalem.
    Inne banki, ktore pozniej powstaly tez tego uzywaly.

    Czy dzis, jak poprzechodzily juz na nowe systemy z bazami danych nadal
    uzywaja danych o zastrzezeniach i czy jest na ten temat jakas umowa
    miedzybankowa ?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-07-31 10:26:05
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    blad napisal
    > [...]
    > Czy dzis, jak poprzechodzily juz na nowe systemy z bazami danych nadal
    > uzywaja danych o zastrzezeniach i czy jest na ten temat jakas umowa
    > miedzybankowa ?

    Z tego co wiem to poszczegolne banki przystepowaly do "porozumienia z
    dnia 11 lipca 1990 r. o swiadczeniu wzajemnych uslug w zakresie
    rachunkow oszczednosciowo-rozliczeniowych zwanych kontami
    osobistymi"; podstawowym elementem tego porozumienia jest system
    Miedzybankowej Informacji Gospodarczej-Dokumenty Zastrzezone
    http://www.mig2.telbank.pl/ - o jakiejs nowej umowie nie slyszalem.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 9. Data: 2002-07-31 11:45:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Dabrowski"

    > Miedzybankowej Informacji Gospodarczej-Dokumenty Zastrzezone
    > http://www.mig2.telbank.pl/ - o jakiejs nowej umowie nie slyszalem.

    dzieki za informacje - ja sie tez nic nowego nie spodziewalem, tylko pytalem
    czy to we wszystkich bankach dziala.

    Na wszelki wypadek po kradziezy dowodu nalezy go zastrzec rowniez w banku
    *** blad ***