    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
    Date: Wed, 25 Nov 2009 01:35:10 +0100

    BK <b...@g...com> writes:

    > Nie sadze zeby grozil nam nagle jakis wysyp kardziezy "pay pass" -
    > tymbardziej, ze kraje zachodnie znacznie bardziej zaawansowane we
    > wprowadzaniu tej technologi nie zantotowaly zjawiska. Nie rozumiem
    > wiec czemu u nas mialoby byc inaczej.

    Tez watpie, biorac pod uwage fakt, ze nie ma zadnych powodow, by takich
    kart uzywac na wieksza skale.

    Ale gdyby jednak byly tak uzywane, to sprawa sie komplikuje.

    > Natomiast ryzyko, ze ktos "zmontuje" sobie urzedzenie i bedzie czyscil
    > nam paypassy jest bliskie zero. Teoretycznie jest to oczywiscie
    > wykonalne ale koszty takiej operacji nie bilansuja sie z zyskami.

    Bez przesady, koszty nie sa wcale takie duze. Jasne ze ja tu mam duzo
    rozmaitego sprzetu, ktorego nie ma kazdy Kowalski, ale pewnie bylbym
    w stanie zlozyc z niego odpowiedni zestaw.

    > Wszyscy doskonale wiecie jak odbywa sie rozliczanie transakcji
    > kartowych - ile waszym zdaniem taki "cwany gapa" skanujacy paypassy w
    > autobusie bylby w stanie skosic kasy?

    Na piwo i bulke wystarczy. Przekretu na miliony to sie tak nie zrobi,
    ale od "zwyklej" karty to sie tak bardzo nie rozni przeciez.
    Jacys bezdomni itd. mogliby tego uzywac skutecznie.

    > I ile z tej kasy mozna spokojnie
    > zatrzymac na etapie rozliczania/KIR itp :)

    Zero.
    --
    Krzysztof Halasa