  • Data: 2007-06-30 10:45:39
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Morph <m...@g...com> writes:

    > Przyjmowanie "płatności kartą kredytową" sprzedawca może uznać za
    > usługę, za którą się płaci i która jest na paragonie jako odrębna
    > pozycja.

    To niech obok naklejek wywiesi taka informacje. Nie wiem co powiedza
    urzedy, ale moze przejdzie (troche watpie)? Bez tego nie przechodzi,
    wiec chyba sprawa jest prosta.

    > A tak znowu z innej beczki to pamiętam jak byłem w pradze w
    > restauracji na paragonie miałem pozycję napiwek dla kelnera, choć go
    > wcale nie zamawiałem :)

    Moze to byla oplata za obsluge? Wiele restauracji podaje dodatkowo
    cene za obsluge, np. w wysokosci 10%. Tyle ze to musi byc napisane
    na karcie.

    > nie za bardzo rozumiem, tzn. że na towarze powinna widnieć cena w
    > każdej obcej walucie ?

    Czy to ja wymyslilem ten przyklad? Jesli oferta dopuszcza platnosc
    w innej walucie, to zawiera takze sposob obliczenia kursu. Jesli
    oferta dopuszcza platnosc w kazdej obcej walucie, to chyba oczywiste
    jest, ze musi zawierac sposob obliczenia kursu kazdej obcej waluty.

    > Mówię o kosztach po stronie klienta, robisz przelew z mbanku, płacisz
    > 0,5zł za przelew.

    Koszty akceptacji kart nie sa po stronie klienta, sa ponoszone przez
    sprzedawce. Klient moze ponosic dodatkowe koszty zwiazane z zaplata
    karta (i czesto ponosi), i te nie interesuja sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa