eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy to prawda - citibankRe: czy to prawda - citibank
  • Data: 2002-03-29 00:36:12
    Temat: Re: czy to prawda - citibank
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Seba *****" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:a80bcc$4h5$1@news.gazeta.pl...
    >
    > Oczywiście to kompletna bzdura !!!
    > Nie ma tekiego zapisu w prawie bankowym !!!
    >
    > Chodzi jedynie o to, że musi być jakiś kanał gdzie możesz sprawdzić
    aktualne
    > zadłużenie. Ale nie ma znaczenia co to będzie: telefon, internet,
    wyciąg...
    > Nie możesz się potem wytłumaczyć, że nie wiedziałeś ile masz zadłużenia.
    >
    > Tak naprawdę można by nakazać klientowi otrzymywanie takich wyciągów. Ale
    > zapis o tym musiałby być w umowie rachunku pożyczki(debetu)w koncie, lub w
    > regulaminie, który stanowi jej integralną całość. Dodatkowo opłata
    musiałaby
    > byc umieszczona w TOiP!!!
    >

    To tez kompletna bzdura. Takich zapisow w umowie byc nie musi. Dlaczego? Bo
    reguluje to akt wyzszej rangi... Ustawa Kodeks Cywilny

    Art. 728. § 1. Bank obowiązany jest przy każdej zmianie stanu rachunku
    bankowego przesyłać jego posiadaczowi wyciąg z rachunku z ustaleniem salda.
    § 2. Posiadacz rachunku bankowego obowiązany jest zgłosić bankowi
    niezgodność salda w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania wyciągu z
    rachunku.

    KC nie narzuca sposobu wysylania wyciagow, ale jakos trudno mi sobie
    wyobrazic wysylanie telefonicznie ;). Bank moglby wysylac wyciagi np.
    e-mailem lub faksem, ale nie kazdy oferuja taka usluge, w takim wypadku
    naturalne chyba jest wysylanie poczta.

    Maciej

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1