    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: czyszczenie BIK - możesz to zrobić sam, bezpłatnie
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 28 Jan 2022 12:46:34 +0100

    On Fri, 28 Jan 2022 11:45:24 +0100, Robert_DF wrote:

    > taka ich natura, ale nie wnikam w zasadność zobowiązania, od tego są sądy

    No to przez sąd do BIK wpisywac :-)

    > jak do tego dopuściłeś to niestety, po to jest bik, aby "ostrzegać"
    > banki przed niesolidnymi dłużnikami

    No widac banki ochrony potrzebuja, w koncu maja nasze pieniadze.

    > ma prawo, ale po co od razu zapytanie?
    > ofertę możesz sprawdzić i bez tego

    Mozna, ale czy oferta zalezy od wynikow z BIK?

    > jak klient odwiedzi ileś banków, w każdym zapytanie to na końcu szansy
    > na gotówkę (na dobrych warunkach) już nie ma, co innego hipoteka

    Jesli chodzi o to, aby klient nie wzial setki kredytow i nie sp*,
    to moze i dobry pomysl.
    Ale czemu wniosek nie zrealizowany? Albo czemu nie sprawdzą przed
    wyplatą kredytu?

    A z hipoteką jest roznica?
    Na tym etapie chyba moze kilka bankow udzielic kredytu i potem pluc
    sobie w brode ... no tak, informacja o wnioskach moze im pomoc.

    > tak

    > musisz dać przy składaniu wniosku/zapytania, bez tego bank nie może
    > sprawdzić bik, nie zweryfikuje klienta

    To jest jak rozumiem upowaznienie dla banku na uzyskanie danych, choc
    skoro maja ustawowe prawo, to po co im zgoda?

    Zgoda na przetwarzanie dla BIK ... no dobra - udzielilem, to jest.
    Tylko, ze jesli tam są jakies wpisy, to musiala byc zgoda wczesniej.
    A nie musiala, bo info o kredytach to z mocy ustawy.

    > nie ma takich regulacji

    Nie ma. A moze powinny byc :-)

> [...]
    > informacje o zobowiązaniu wynikającym z Umowy nr stanowiące tajemnicę
    > bankową. Dane te mogą być przetwarzane przez BIK S.A. oraz udostępniane
    > bankom i innym instytucjom ustawowo upoważnionym do udzielania kredytów
    > oraz instytucjom kredytowym w celach i zakresie określonym przepisami
    > art. 105 ust. 4 i art. 105a Prawa bankowego. Jednocześnie informujemy,
    > iż na podstawie art. 105a ust. 3 Ustawy Prawo bankowe informacje
    > stanowiące tajemnicę bankową dotyczące osób fizycznych mogą być
    > przetwarzane przez okres nie dłuższy niż 5 lat od dnia wygaśnięcia

    A ja na to, ze zobowiazania nie ma, wiec domagam sie odszkodowania za
    nieprawdziwy wpis w BIK :-)

    > zobowiązania wynikającego z umowy zawartej z Bankiem, bez zgody osoby,
    > której te informacje dotyczą, w przypadku, gdy: Kredytobiorca nie
    > wykonał zobowiązania lub dopuścił się zwłoki powyżej 60 dni w spełnieniu
    > świadczenia wynikającego z umowy zawartej z Bankiem, a po zaistnieniu
    > tych okoliczności upłynęło co najmniej 30 dni od poinformowania tej
    > osoby przez Bank o zamiarze przetwarzania dotyczących jej informacji
    > stanowiących tajemnicę bankową, bez jej zgody.

    I mam tu pewne watpliwosci ... po jakim czasie prawdziwe zobowiazanie
    sie przedawnia ?
    Plus 5 lat i bank powinien sam skasowac wpis, czy na żądanie?

    A jak bank sprzedal wierzytelnosc jakiemus windykatorowi?

    > Pana wniosek o
    > zaprzestanie przetwarzania informacji stanowiących tajemnicę bankową
    > przez BIK S.A. nie może zostać zrealizowany ze względu na spełnienie
    > warunków uprawniających do przetwarzania ww. informacji bez Pana zgody.
    > Wniosek ten będzie skuteczny po upływie 5 lat od wygaśnięcia
    > zobowiązania wynikającego z Umowy nr.
    >
    > tego już sam nie ogarniesz, kancelaria nie pomoże, pozostaje prawnik i sąd

    > jasne, ale ja nie naprawiam istniejącego stanu, pokazuję jakie są możliwości
    >
    > jak mi klient mówi, że za usunięcie zapytań kredytowych zapłacił 600 zł
> [...]

    Komu zaplacil - jakiejs kancelarii prawnej ?

    Tylko ktorych wpisow - tych o wnioskach, czy tych o rzeczywistych
    zaległosciach, ale splaconych dawno temu ?

    J.