eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankida się anulować transakcję kredytówką ?Re: da się anulować transakcję kredytówką ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
    .pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!zen.net.u
    k!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlanti
    s.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Hals" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: da się anulować transakcję kredytówką ?
    Date: Thu, 10 Dec 2009 22:54:11 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <hfrraf$k3k$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hfk32g$26ob$1@news.mm.pl> <hfln7p$2a8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hfrp8h$fbc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.2.77.89
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1260482703 20596 83.2.77.89 (10 Dec 2009 22:05:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Dec 2009 22:05:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 091210-1, 2009-12-10), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:511702
    [ ukryj nagłówki ]

    > Tak, na spotkanie z prokuratorem. Anulowanie idzie w procedurze
    > chargeback, przewoźnik poda kto kupił bilet i na jakie nazwisko. Chyba nie
    > sądzisz, że złodziej kupiłby lot dla właściciela karty?

    To jest bardzo prawdopodobne w przypadku polskich np. przewoźników - lub
    takich którzy mają swoich przedstawicieli w PL.
    A co w przypadku linii np. chińskich, gruzińskich lub ukraińskich? Albo
    innych - moze nawet europejskich.
    Tym bardziej że w przypadku problemów z realizacją transakcji kartą u
    usługodawcy zagranicznego - negocjacja z bankiem nie daje żadnego efektu.
    Żadna prośba o anulowanie płatności nie wchodzi w grę - wszelkie prośby i
    reklamacje należy kierować do kontrahenta. Nie znam natomiast ich reakcji w
    przypadku płatności kartami z szerokim pakietem ubezpieczeń.
    Czy ktoś spotkał się z przypadkiem anulowania takiej transakcji?

    Zaznaczam że cały czas rozważania te są czysto hipotetyczne - coś jak
    równania o wielu zmiennych - bez zabarwień emocjonalnych i personalizacji w
    wypowiedziach - takich jak powyżej. Za to proponuję by były to wypowiedzi
    wyczerpujące.

    Rozważmy w systemie opcję o której wspomniał wyżej Rafał: złodziej kupił
    bilet na dane właścicielab karty. Właściciel później zgłasza zgubienie
    karty.
    Skutki - według Rafała grozi mu prokurator.
    Niezła metoda na zniszczenie komuś życia - więc wykluczam taką możliwość by
    prokuratura dobrała się do niewinnego pechowca który zgubił kartę. System
    nie powien do tego doprowadzić. Nie powinien....ale może?
    Obawiam się jednak że tak jak ktoś już sugerował - bank "umyje ręce".

    Jakieś spostrzeżenia?

    Pozdrawiam. Hals.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1