eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankida się anulować transakcję kredytówką ?Re: da się anulować transakcję kredytówką ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.s
    tu.neva.ru!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Ra <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: da się anulować transakcję kredytówką ?
    Date: Thu, 10 Dec 2009 23:46:02 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 37
    Message-ID: <hfrtfv$1c6$1@node2.news.atman.pl>
    References: <hfk32g$26ob$1@news.mm.pl> <hfln7p$2a8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hfrp8h$fbc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hfrraf$k3k$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089075185173.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1260484927 1414 89.75.185.173 (10 Dec 2009 22:42:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Dec 2009 22:42:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hfrraf$k3k$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:511710
    [ ukryj nagłówki ]

    Hals pisze:
    >> Tak, na spotkanie z prokuratorem. Anulowanie idzie w procedurze
    >> chargeback, przewoźnik poda kto kupił bilet i na jakie nazwisko. Chyba
    >> nie sądzisz, że złodziej kupiłby lot dla właściciela karty?
    >
    > To jest bardzo prawdopodobne w przypadku polskich np. przewoźników - lub
    > takich którzy mają swoich przedstawicieli w PL.
    > A co w przypadku linii np. chińskich, gruzińskich lub ukraińskich? Albo
    > innych - moze nawet europejskich.
    > Tym bardziej że w przypadku problemów z realizacją transakcji kartą u
    > usługodawcy zagranicznego - negocjacja z bankiem nie daje żadnego
    > efektu. Żadna prośba o anulowanie płatności nie wchodzi w grę - wszelkie
    > prośby i reklamacje należy kierować do kontrahenta. Nie znam natomiast
    > ich reakcji w przypadku płatności kartami z szerokim pakietem ubezpieczeń.
    > Czy ktoś spotkał się z przypadkiem anulowania takiej transakcji?
    >
    > Zaznaczam że cały czas rozważania te są czysto hipotetyczne - coś jak
    > równania o wielu zmiennych - bez zabarwień emocjonalnych i
    > personalizacji w wypowiedziach - takich jak powyżej. Za to proponuję by
    > były to wypowiedzi wyczerpujące.
    >
    > Rozważmy w systemie opcję o której wspomniał wyżej Rafał: złodziej kupił
    > bilet na dane właścicielab karty. Właściciel później zgłasza zgubienie
    > karty.
    > Skutki - według Rafała grozi mu prokurator.
    > Niezła metoda na zniszczenie komuś życia - więc wykluczam taką możliwość
    > by prokuratura dobrała się do niewinnego pechowca który zgubił kartę.
    Jeśli ginie ci karta zapewne razem z portfelem to zawiadamiasz bank i
    policję. Ponosisz ew odpowiedzialność do AFAIR 150 ojro
    Jeśli policja bank udowodni że kłamałeś powiadamia policję. Nie ma tu
    chyba nic niezwykłego
    > System nie powien do tego doprowadzić. Nie powinien....ale może?
    > Obawiam się jednak że tak jak ktoś już sugerował - bank "umyje ręce".

    a jak system miałby bronić usługodawców przez cwaniaczkami gdyby można
    było sobie dowolnie anulować transakcje ? Bank nie wie czy przypadkiem
    nie kupiłeś sobie tv za 10tys

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1