  • Data: 2004-09-06 11:05:06
    Temat: Re: darmowe konto internetowe ?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    _Mark_ <s...@o...pl> wrote:
    > Bank może ponieść pewne ryzyko "klientów deficytowych", tak jak to
    > robią sklepy (mam nadzieję że to demagogia i do tego nie dojdzie)
    > wpuszczając wszystkich potencjalnych klientów, pomimo, że też ponoszą
    > koszty utrzymania budynku, ochrony, parkingów itp. a część klientów
    > okazuje się być "deficytowymi" nie dokonując zakupów.

    Problem w tym, ze wiekszosc klientow jest deficytowa, duzo wychodzi na zero
    i tylko 10-30% (zaleznie od banku) przynosci zyski.
    Tyle teoria.
    W praktyce nie widze powodu, zeby mowic cos o etyce i ak dalej.
    Nikt nie zmusza do krzystania z danego banku (czy w ogole z banku). Lokowac
    pieniadze na procent mozna w wielu instytucjach.
    Jakos nikogo nie dziwi fakt, ze w funduszach inwestycyjnych trzeba zaplacic
    za zarzadzanie, za nabycie (dystrybucje) i tak dalej.
    Banki zmuszone sa do wprowadzania oplat - bo ludzie nie maja duzo kasy - a
    to powoduje, ze wiekszosc z nich jest deficytowa.

    Mozesz porownac zwrot na kapitale bankow zagranicznych i polskich. I
    zobaczysz, ze majac kapital mozna sobie pozwolic na wieksza ekstrawagancje w
    stosunku do pobierania oplat.

    http://www.PRnews.pl