    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: do Totusa
    Date: Thu, 15 Sep 2011 20:53:12 +0200
    <j47c4c$69b$1@inews.gazeta.pl> <j48ell$lua$1@news.onet.pl>
    <j48f8u$q6r$1@inews.gazeta.pl> <j49jqj$l1h$1@inews.gazeta.pl>
    <j49o6g$1js$1@inews.gazeta.pl> <j4aoe8$pbf$1@news.onet.pl>
    <j4avuu$76c$1@inews.gazeta.pl> <j4ba0g$652$1@news.onet.pl>
    <j4bbc5$dfb$1@inews.gazeta.pl> <j4cean$sk0$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4cmpl$ldg$1@inews.gazeta.pl> <j4ds3e$dot$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4frlh$rf2$1@inews.gazeta.pl> <j4lnp9$anb$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4ms8d$eht$1@inews.gazeta.pl> <j4mt39$kg1$1@usenet.news.interia.pl>
    <j4n0t4$qje$1@inews.gazeta.pl>
    <1rn4c6w4nv84d$.11vrp4oz96msx$.dlg@40tude.net>
    <j4oivu$o0j$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:46:38 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

    > Za dużo na temat moich systemów oczywiście nie ujawnię, ale
    > mogę podać na czym się opierają. Gram prostym systemem idącym
    > za trendem, który do obliczania sygnałów uwzględnia średnią
    > zmienność z ostatnich kilku sesji oraz krótki trend. Najbardziej
    > zaawansowaną operacją matematyczną przy obliczaniu sygnałów
    > odwrócenia jest mnożenie przez wyznaczony empirycznie współczynnik.
    > Kilka lat temu system podzieliłem na dwie części różnicując długość
    > obliczania trendu i współczynniki. Powstały dwa systemy : szybszy
    > i wolniejszy. Każdy z systemów jest nieustannie na rynku, ale
> [...]

    Dzięki za te wyjaśnienia. Mnie się najbardziej podobają wybicia ze
    przedziału zmienności i tego typu systemy preferuję. Inne nigdy nie
    przeszły backtestów w dłuższym terminie (ale może za mało testów zrobiłem).
    Mimo to nie ma zaufania do żadnego systemu mechanicznego dlatego nie
    mógłbym go stosować choćbym chciał.
    Chciałbym doszukać się jakichś prawidłowości, ale to daremne. Pozostaję mi
    więc tylko spryt i wiara we własne 100 letnie doświadczenie ;)