    From: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: do czego to podobne [historia "gospadarcza" to nie tylko ostatnie
    stulecie]
    Date: Sat, 04 Sep 2010 11:33:56 +0200

    Dnia 03-09-2010 o 22:00:28 Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

    > A dlaczego aż tak bardzo ograniczasz historyczną perspektywę?

    nie zawężam :-) choć czasy przed-giełdowe zwykle nie są obecne na
    wykresach.

    dlaczego lata 70 te mi się kojarzą ?
    - wzrost spekulacji na walutach, rozchwianie
    - strach o braki surowcowe (ropa na razie)
    - podobna fala demograficzna
    - stosowanie nowych technologii w przemysle, produkcji
    - gwałtowne umocnienie CHF
    - rola panstwa, keynesowskie podejscie i socjal
    - stagflacja (dyskusyjne)

    > Mi się jakoś tak przypomina jak czytałem (szczegółów nie pamiętam)
    > jak to paręset lat temu król Hiszpanii (czyli Hiszpania) "planowo
    > wydymał" zagranicznych bankierów z kilku kolejnych krajów a kolejni
    > bankierzy jakoś myśleli że ich to już nie wydyma :-)

    daj linka jak coś znajdziesz do poczytania.
    Ja jakiś czas temu czytałem ciekawą książkę o wzlotach i upadkach bogaczy,
    ale za cholerę nie mogę przypomnieć sobie tytułu.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.