  • Data: 2015-01-20 19:06:10
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-20 o 18:23, J.F. pisze:
    > Z tym, ze jesli to przypomina gielde, to tak po prostu moze byc - oferty
    > sprzedazy drogie, oferty kupna tanie ..

    Nie znam się na giełdzie. A czy tam też MUSISZ sprzedać akcje? Bo o ile
    jestem w stanie zrozumieć, że spread nagle rośnie kosmicznie... niedawno
    CHF w kantorach skup po 3,6, a sprzedaż po 5zł... o tyle nie wiedziałem,
    iż MUSZĘ za tyle sprzedać. To sprawa kluczowa.

    > No ale czekaj, ja sie tam nie znam, ale z tego co pisales, to jak
    > najbardziej mozliwe.

    I to jest właśnie niesamowite... Zwykle aby zaciągnąć debet na koncie
    musi być stosowna zgoda klienta, zbadana zdolność kredytowa itd. A tu
    proszę... Przeczytałem relację klient, który wpłacił 20.000zł, zagrał na
    foreksie i ma -30.000zł (Bank Ochrony Środowiska, BossaFX). Oczywiście
    liczył się ze stratą 20.000, ale nie -30.000. Tymczasem ma szczęście, bo
    czytałem też o wtopie na 900.000zł. Lepiej zrobili klientów niż na
    kredytach w CHF ;-)

    > Wystarczy, ze ktos sprzedal franki ktorych nie mial, liczac na znizke,
    > one potem skoczyly i juz trzeba doplacic do pozycji.

    Nie miał, bo mieć nie mógł.

    > I nawet nie ma co zwalac na zly bank, bo to nie jest tak ze bank ustalil
    > wysoki kurs na 5 minut, zamknal pozycje i kurs wrocil - tu od tygodnia
    > mamy wysoki kurs i szybko nie spadnie.

    Ale masz czas np. na uzupełnienie kapitału. A tu bank Ci nie dał czasu.
    Alior Bank podniósł spread ok. 70-razy w święta. Niektórych pewnie
    wyzerowało. Co mieli zrobić? Bank zamknięty, przelewy nie działają.

    > Co najwyzej mozna sie pytac czy konsumenta nalezycie poinformowano o
    > ryzyku ... no coz, to nie jest produkt dla kazdego, tu sie trzeba znac.

    A jak Ty się chcesz poznać nie korzystając z tego? Dwa lata korzystałem
    z kantoru Aliora. Z sukcesami. Oto link do kantoru:

    https://kantor.aliorbank.pl/forex

    Być może to przypadek, a być może Alior celowo używa nazwy "forex" w
    nazwie. Bawisz się w kantor, bank Ci proponuje forex - sądzisz, że OK -
    mniejszy spread, swap - czemu nie. I już Cię ogolili.

    Operowanie walutą w kantorze i na foreksie nie ma ze sobą nic wspólnego.
    Pierwszy to inwestycja, drugi hazard opakowany w inwestycję. Dziś już to
    wiem, ale bank przekonywał, że tak nie jest. Naprawdę wierzysz, iż
    użycie nazwy "forex" w adresie kantoru jest czystym przypadkiem?

    > Nie bardzo sobie wyobrazam tego nalezytego poinformowania, sprawdzenia
    > czy poinformowano. Miesieczny kurs z egzaminem ?

    Nie. Informacja, iż spread może wzrastać w sposób nieograniczony, a bank
    obowiązkowo sprzeda Twoje pozycje. Wystarczyłoby. Szczerze? W ogóle bym
    nie wszedł, gdyby banki się tym nie zajęły.

    > Za to wyobrazam sobie, ze ktos wcisnie klientowi taki forex, zachwalajac
    > ze ludzie na tym tylko zarabiaja.

    Tak, np. Alior Bank, mBank, BOŚ, ING... coraz więcej banków udostępnia
    forex.

    > Ale nie miej watpliwosci ze tak bedzie :-(
    > No coz, pomylki chodza po ludziach.

    Tylko w tym momencie za co ja płacę KNF czy bankom?

    > Co gorsza - coraz czesciej slychac ze komornik czy sad sie pomylil (albo
    > i zlosliwie zrobil), tam jest duzo czasu na wyjasnienia, a jednak
    > "klient" nie moze nic uzyskac ...

    Problem się zaczyna, gdy ktoś myli się celowo na niekorzyść klienta.

    --
    Pozdrawiam