  • Data: 2015-01-21 17:45:29
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-21 o 17:37, J.F. pisze:
    > "Przedstawiciel KNF, Maciej Krzysztoszek nie wyklucza, że nadzór
    > finansowy spojrzy przychylnym okiem na taki zabieg, nawet jeśli
    > przewalutowanie nastąpi po kursie z dnia zaciągnięcia zobowiązania.
    > Osoba, która by się na to zdecydowała, zdaniem KNF, powinna pokryć
    > różnicę między poniesionym kosztem spłaty kredytu we frankach
    > szwajcarskich, a kosztem, który poniosłaby, gdyby od początku był to
    > kredyt w złotych" ?
    >
    > No coz, pomysl to jakis jest .... ale banki, a przynajmniej czesc,
    > pewnie beda przeciw i w dodatku majac uzasadnienie.

    Tak? A jak od kilku dni trąbię tu o tym to mi kilku udowadnia, iż tego
    się nie da zrobić, niemożliwe, bezsensowne i bla bla bla...

    Jedynym sprzeciwem może być chęć zachowania zysków wynikających z
    różnicy kursowej.

    > No i jak przeliczac - wedlug jakiejs sredniej prowizji wszystkich bankow ?

    To też proste. Sprawdzić kurs CHF w dniu zaciągnięcia kredytu i
    przeliczyć na PLN. Obliczyć potem ile klient wpłacił w ratach w CHF, a
    ile powinien w PLN. Dopłaca i już - reszta działa tak, jakby od początku
    brał w PLN.

    Tstream

    > Banki przegiely ? czy sutuacja przegiela ?

    Banki, bo od początku było wiadomo, że to pułapka. Pewnie liczyli,że
    dojdzie max do 3,5... może 4. Bo to jest tak... ukradniesz 1000zł - luz.
    Ukradniesz 10.000 zaczynasz się trochę bać, ukradniesz 1.000.000 to masz
    duży problem jak te pieniądze zalegalizować chociażby.

    > A swoja droga to ciekawe jak dlugo ten ujemny libor sie utrzyma ...
    > jakby sie mial dlugo utrzymac, to by raczej znaczylo, ze kurs franka
    > nadal idzie w gore :-)

    To jest tak... Szwajcaria nie chce, by inwestorzy skupowali CHF. I
    zniechęca procentami. Teraz uwolnieniem smyczy do EUR. Czy ujemny libor
    się utrzyma? Oczywiście, bo jego wprowadzenie niewiele zmieniło, skoro
    trzeba było zluzować 1.2 Gdyby libor coś dał - nadal mielibyśmy sztywny
    kurs.

    --
    Pozdrawiam