    From: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dodatkowe info na przekazie, przelewie
    Date: Wed, 21 Jul 2004 16:05:44 +0200

    fil wrote:

    > Chciałbym spytać o następującą rzecz:
    >

    > kupuje klient coś u mnie. Płaci np na poczcie, albo w banku przelewem
    > (z Polski)
    > I teraz ja chciałbym aby on dokonując zapłaty, dodatkowo określił swój
    > adres, na jaki mam przesłać mu towar, oraz adres e-mail [ jeśli byłyby
    > jakieś kłopoty (z dostawą, dostępnością, itd)]
    >
    > Jeśli będzie to robił z poczty, to tam ładnie wszystko wypełni na
    > druku przekazu.

    Czy nie mylisz przekazu pocztowego z pocztową wpłatą na konto?
    Przy przekazie owszem dostaniesz ten druczek wypełniony przez klienta
    Wpłata na rachunek bankowy idzie eliksirem - skutek jak dla przelewu:
    patrz niżej

    > Ale co z bankiem ?
    > Jeśli ma konto w banku, to czy przy dokonywaniu przelewu może określić
    > jakieś dodatkowe informacje (właśnie ten adres domowy i adres e-mail
    > ?) Czy są jakieś ograniczenia na długość takiego dodatkowego tekstu ?

    Można. weź druczek bankowy i policz ile jest znaków w polu tytułem bo
    ja nie pamiętam. Przelewy idą ostatnio eliksirem więc nie dostajesz
    druczka wypełnionego przez nadawcę. Jeśli klient składa druczek to
    panienka w banku wprowadza go ręcznie do komputera i zgadnij czy jej
    sie zawsze chce pisać długie teksty i jak często się w nich myli. Nieco
    lepiej jest w wypadku banków internetowych lub systemów home-bankingu.
    Ale w tym wypadku czasami pole na tekst bywa krótsze niż pole w
    eliksirze. Lub jeszczce gorzej - dłuższe i jest bez ostrzeżenia
    obcinane.

    > I drugie pytanie:
    >
    > czy na wyciągu z rachunku (na który wpłacać będą klienci) będą
    > zachowane te dodatkowe informacje (właśnie adres doręczenia przesyłki
    > oraz adres email, określone przez zamawiającego) [określone czy to na
    > przekazie pocztowym, czy też dokonując przelewu]?

    W tych bankach z którymi miałem doczynienia są zachowane.