    From: bOUNCeErR <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: dylematy nowicjusza:)
    Date: Wed, 15 Apr 2009 19:14:36 +0200

    rapt0r pisze:
    > Witam Was,
    > Moze ktos z Was wytlumaczylby mi jak
    > kupic zeby w 3 minuty pozniej nie dostawac delirium? :)

    Witaj,

    Sposob jest i to bardzo prosty. Otoz chodzi o to zeby kupic akcje i
    pozniej obserwowac kurs. Jesli wartosc skoczy, to wtedy sprzedajesz i
    masz zysk. Jesli spadnie to nie kupujesz i nie masz straty. :)

    Wybacz taki drobny zarcik, ale nie moglem sie powstrzymac. Co do twojego
    pytania, to nikt nie poda Ci uniwersalnego sposobu, bo go po prostu nie
    ma. Szklana kula istnieje tylko w bajkach. Moge Ci natomiast powiedziec,
    w jaki sposob ograniczyc ilosc adrenaliny we krwi.

    1. Nigdy nie graj pozyczonymi pieniedzmi. Najlepsze sa pieniadze Twoje,
    ktorych nie bedzie Ci zal stracic.
    2. Jeszcze zanim cokolwiek kupisz, okresl momenty wyjscia z rynku i to w
    dwoch przypadkach - straty i zysku. Przykladowo strate ustalasz na 5% a
    zysk bedzie wynikal z ruchomego stop lossa w przypadku ruchu w zalozona
    strone (np. codziennie podwyzszasz stop loss na cene zamkniecia z sesji
    wczesniejszej). Teraz najwazniejsze: *OD* *RAZU* po kupnie ustawiasz
    stop loss na zalozona wartosc. Jak Ci sie sprzeda - trudno stracisz
    tylko 5%, ale napewno nie wiecej.
    3. Teraz dopiero wymysl sobie, kiedy wchodzic na rynek. Metod moze byc
    wiele: Analiza Fundamentalna, Techniczna, przeczucie, rzut moneta,
    cokolwiek. Tak naprawde to przede wszystkim liczy sie punkt numer 2.

    I nie przejmuj sie stratami za bardzo bo one sa nieuniknione. Jak ktos
    Ci pisze ze nie stracil od kilku lat to najzwyczajniej w swiecie klamie
    i chocby nie wiem jak zaprzeczal, to zapewniam Cie ze to nieprawda.

    To tak na poczatek. Mi zrozumienie ze punkt 2 jest najwazniejszy zajelo
    dobrze ponad rok i kosztowalo mnie kilka tysi.

    P.S.

    Ustawianie stop lossa z sesji wczesniejszej wynika z gry na slupkach
    dziennych. Jesli zmienisz je na np. godzinne, to wtedy mozesz osiagnac
    zyski na day trading.
    --
    pzdr,
    bOUNCeErR