  • Data: 2004-06-01 15:31:55
    Temat: Re: dziwna praktyka wlasciceli sklepow
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, to jest wykroczenie z art. 135 kw: "Kto, zajmując się sprzedażą
    > towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie
    > gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub
    > umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,
    > podlega karze grzywny." Fakt, że klient zbyt mało kupił i mnie nie opłaca
    > mu się tego sprzedać moim zdaniem nie jest "uzasadnioną przyczyną". Ale
    > oczywiście decydujące tu zdanie będzie miał ewentualnie sąd.

> [...]
    A potem się dziwimy dlaczego tak mało punktów akceptuje karty. Bo wychodzi,
    że więcej z nimi problemów (przez takich klientów) niż korzyści majątkowych.
    Zastanawia mnie co się stanie i jak to odnieść do powyższej sytuacji gdy
    przychodzisz do sklepu kupujesz chleb (zafoliowany :) ) i dajesz 100 zł a
    sprzedawca nie ma na tyle drobnych aby Ci wydać ....
    To wtedy też "umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego
    towaru".

    Tomasz
    <NOTO>