    From: "e-gen" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: e-pko --> inteligo :/
    Date: 2 Jun 2004 09:54:20 +0200

    Pozwól na ripostę:
    > migracja przeprowadzona w jakikolwiek dzień będzie tak samo zła jak i w
    > piątek. Ilość kartowych operacji w soboty i niedziele wcale nie jest
    > mniejsza, bo to jest właśnie dzień na robienie zakupów, kiedy nie chodzi
    > się do pracy.

    \\\ Twój argument jest słaby, zwróć uwagę na fakt, że ostatnia runda Elixir-u
    (operacje międzybankowe) w tygodniu jest księgowana powiedzmy o godzinie 18 w
    piątek, na potem zostają już tylko operacje międzyoddziałowe - w PKO BP SA, z
    tego co zauważyłem to też tylko w sobotę oraz zlecenia w ramach inteligo. W PKO
    BP operacje kartowe (obciążenia)z weekendu spływają dopiero od poniedziałku
    (ale mogę byc w błedzie-niech mnie ktoś poprawi).

    > co skłoniło Inteligo do tego, żeby aktywować karty przez www nie wiem.
    > Rozesłanie korespondencji, to nie to samo co rozesłanie haseł.
    > Zrobienie tego przez www jest zdecydowanie prostsze i bezpieczniejsze.
    > Sądzę, że to było powodem.

    \\\ "bezpieczniejsze"? :-) przecież oni w tej poczcie przesłali kody zdrapki,
    więc jaki problem wysłać np. następny ZPO z PIN-em do karty - zauważ że inne
    banki tak robią.

    > A co z różnica czy są kredyty, czy są debety, albo czy ich nie ma.
    > Ma to naprawdę dokładnie żadne znaczenie. Wyciągasz wnioski z sufitu.

    \\\ może i z sufitu, ale z sufitu który wiele widział i ma
    doświadczenie...pytasz o różnicę; czy sa kredyty czy ich nie ma; powiem Ci tak
    jeżeli byłbyś bankowcem to nie zadawałbyś tego typu pytań a jeżeli nie jesteś
    to i tak jeden post Ci tego nie rozjaśni.

    > Czy uważasz, że token jest bezpiczniejszy, czy to po prostu wiara w
    > elektronikę?
    > Zdrapki zapewniają dokładnie taki sam poziom bzpieczeństwa jak token.
    > To już bardziej token jest łatwiej rozpracować niż zdrapkę, ale i tak
    > potrzeba do tego maszyn, które mają ładnych parę zer na cenie.

    \\\polecam przeczytać jeszcze raz, uważnie cały wątek - myślę że wnioski do
    których dojdziesz nawet Ciebie przekonają, że tańsze, prostsze nie znaczy
    lepsze.

    Pozdrawiam wszytkich oczekujących na aktywację karty VE :/