  • Data: 2005-08-28 01:03:15
    Temat: Re: eMakler - dodatkowe pytania
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > -co to sa te _Notowania ciagle_ ,za ktore trzeba dodatkowo placic
    > miesiecznie ok. 40 zl, przy odpowiednich obrotach ?

    Nie musisz płacić, o ile otworzysz sobie eMaklera przed 31.10.2005
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty-makler.htm

    > czy jest to mozliwosc obserwowania kursow na zywo na wykresie ?

    Nie mam pojęcia jak to jest w eMaklerze. Nie będę wprowadzał w błąd. Mam
    rachunek w BPH i tam są wykresy oraz tabela ujmująca wszystkie transakcje w
    danej sesji dla danego papieru.

    > czy jest to bardzo przydatna funkcja ? czy warto ja wykupic ? albo kiedy
    > warto ja wykupic ?

    Warto otrzymać za darmo jedną najlepszą ofertę, czyli otworzyć eMaklera
    przed 31.10.2005, by samemu ocenić przydatność, która będzie zależała od
    Twojego stylu inwestowania.
    Co to są te notowania ciągłe? Chyba nic lepiej nie uświadomi ci tego jak ich
    widok. Przygotowałem coś na podstawie notowań w M@klerze BPH.
    http://www.homemedia.pl/mb/notowania.jpg
    Zwróć uwagę na kolumnę Kupno i Sprzedaż.
    Gdy 'wykupisz' jedną ofertę informacje będą się ograniczały do tych dla
    Getinu.
    Trzy najlepsze oferty to odpowiednio Redan
    Pięć to Mieszko.
    Zatrzymamy się przy Mieszku.
    Mając pięć ofert można ocenić, że popyt jest większy od podaży. W widełkach
    cen 2,48 - 2,57 zł jest zainteresowanie na około 47 000 akcji, ale oferta
    sprzedży jest znacznie mniejsza, bo tylko około 16 000 akcji. Można przyjąć,
    że inwestorzy preferują zakup.
    Mając jedną ofertę widzisz tylko oferty kupna po 2,52 zł i oferty sprzedaży
    po 2,53 zł. Ich wolumen jest niemal identyczny, więc nie widzisz czy
    inwestorzy unikają zakupu czy też sprzedaży. Przy tak skąpej informacji
    trochę trudniej odgadnąć jakie jest zainteresowanie tym papierem, gdzie jest
    wsparcie, gdzie opór, i czasami kto gra. Prognozując wsparcie oceniasz z
    jaką ofertą zakupu masz szanse na najkorzystniejszą transakcję. Najlepiej
    kupić najtaniej, lecz by doszło do transakcji musisz złożyć ofertę w takiej
    cenie, w jakiej spodziewasz się oferty strony przeciwnej. To tylko przykład,
    bo notowania niosą znacznie więcej informacji. Sam dopiero zaczynam łapać o
    co w tym biega. Uczę się i płacę za to. Czas najwyższy poszukać dawców
    kapitału i wykorzystać zdobytą wiedzę. Liczę na Ciebie, bo z innymi mi jakoś
    nie wychodzi ;-))

    > i jeszcze z innej beczki:
    > -kiedy nastepuje opodatkowanie zysku z akcji i gdzie ? tzn. czy
    > opodatkowany jest ogolny bilans roczny, czy zysk z kazdej operacji ? czy
    > musze zysk osobiscie obliczyc i rozliczyc sie z niego czy jest to robione
    > automatycznie ?

    Bilans roczny. Oblicza i przyśle ci DM (PIT-8C), ale warto samemu sprawdzić
    jego obliczenia przed wypełnieniem i złożeniem deklaracji w US (PIT-38).

    Pozdr.
    K.K.