eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiekarta › Re: ekarta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.ipartners.pl!not-for-mail
    From: gornik <g...@g...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ekarta
    Date: Wed, 14 Jul 2004 12:57:40 +0200
    Organization: Gumasy
    Lines: 32
    Message-ID: <q...@4...com>
    References: <ccthm7$dg2$1@news.onet.pl> <1...@n...onet.pl>
    <cd2uuf$a3u$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
    <cd30c3$nag$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.119.34
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1089802660 41457 157.25.119.34 (14 Jul 2004 10:57:40 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 14 Jul 2004 10:57:40 GMT
    X-Newsreader: Forte Agent 2.0/32.652
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:307937
    [ ukryj nagłówki ]

    Osoba zwana "Glenn" <g...@b...pl> napisała:

    >> Dlaczego uważasz, że to jest źle - przecież _zapłaciłaś_ za ten towar. A
    >> to, że okazało się że sprzedawca go nie ma, to już jest sprawa płacenia w
    >> ciemno bez upewnienia się, że towar jest dostępny.
    >Nie tylko "w ciemno". Również przy fraudzie jesteś "ugotowany".
    No dobrze ale... (patrz dalej)

    >> Z tego co napisałaś zrozumiałem, że Twoim zdaniem powinno być tak: karta
    >> załadowana, autoryzacja, a w momencie przyjścia rozliczenia ponowne
    >> sprawdzenie czy karta jest załadowana. Dobrze zrozumiałem ?
    >Bo ekarta powinna być oddzielona od ekonta - wtedy byłaby bezpieczna. Teraz
    >cała zabawa z ładowaniem i rozładowywaniem w ogóle nie podnosi
    >bezpieczeństwa-poza wydźwiękiem marketingowym. Sprzedawca i tak nie wyśle
    >towaru dopóki nie dostanie kasy, więc ewentualne próby oszustwa
    >(rozładowanie po autoryzacji) raczej nie przejdą.

    Nie zgodzę się - dla większości sprzedawców zapłacenie kartą (autoryzacja)
    = otrzymaniu kasy. Do tego dochodzą jeszcze usługi. Więc zaryzykuje
    stwierdzenie, że w 90% przypadków towar jest wydawany/wysyłany lub usługa
    jest świadczona przed rozliczeniem transakcji.
    I jeśli by była możliwość zablokowania transakcji po autoryzacji to albo
    by byli w plecy, albo by zaczeli czekać na rozliczenie (wyobraź sobie
    sytuację, kiedy chcesz wejść do jakiegoś płatnego serwisu, płacisz kartą i
    otrzymujesz komunikat "dziękujemy, w ciągu tygodnia uzyskasz dostęp")


    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    | - Jam częścią tej siły
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    eridanus.no-ip.com | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1