eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiekartaRe: ekarta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!newsfeed.atman.pl!wsisiz.edu.pl!pm.waw.pl!defiant.pm.waw.pl!no
    t-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ekarta
    Date: Wed, 14 Jul 2004 20:44:44 +0200
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 22
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <ccthm7$dg2$1@news.onet.pl> <1...@n...onet.pl>
    <cd2uuf$a3u$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
    <cd30c3$nag$1@news.onet.pl> <q...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1089830684 11779 195.116.170.36 (14 Jul 2004 18:44:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Jul 2004 18:44:44 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:a+8Cz1pjvDV38iHBtijoia28d7Y=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:308077
    [ ukryj nagłówki ]

    gornik <g...@g...w.pl> writes:

    > Nie zgodzę się - dla większości sprzedawców zapłacenie kartą (autoryzacja)
    > = otrzymaniu kasy. Do tego dochodzą jeszcze usługi. Więc zaryzykuje
    > stwierdzenie, że w 90% przypadków towar jest wydawany/wysyłany lub usługa
    > jest świadczona przed rozliczeniem transakcji.

    Pewnie nawet w 99%+.

    > I jeśli by była możliwość zablokowania transakcji po autoryzacji to albo
    > by byli w plecy, albo by zaczeli czekać na rozliczenie (wyobraź sobie
    > sytuację, kiedy chcesz wejść do jakiegoś płatnego serwisu, płacisz kartą i
    > otrzymujesz komunikat "dziękujemy, w ciągu tygodnia uzyskasz dostęp")

    Zasadniczo to termin rozliczenia sklep-acquirer nie ma wiele wspolnego
    z terminem obciazenia karty w banku. Ale oczywiscie mozliwosc
    chargebacku istnieje, i to zarowno przy blokadzie jak i bez niej
    - tyle, ze to nie zalezy od "widzimisie" posiadacza karty, a musi byc
    konkretny powod (np. obciazenie karty bez upowaznienia, reklamacja
    *O, transakcja przeprowadzona karta wycofana/podrobiona itd).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1