    From: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: emocje
    Date: Fri, 03 Jul 2009 01:24:36 +0200

    macieks wrote:

    > A wszystko to siedzi w głowie. Książka Komara jest dobra.
    > A ja osobiście ZAWSZE podchodzę do KAŻDEJ zostawianej na noc pozycji,
    > że jutro MOGĘ dostać bombę 80 pktów przeciwko mojej pozycji i NIE MOŻE
    > to załatwić mojego portfela.

    Hehe. Zastanawiam się, bo pootwierałem dzisiaj trochę krótkich pozycji na
    spadek, ale po fixingu zdecydowałem się połowę zamknąć, bo co prawda na 95%
    jestem pewnien, że jutro WIG20 otworzy się poniżej 1825 i poleci dalej w
    dół, to obsówki powiedzmy do 1880 na tylu kontraktach przez noc mógłbym nie
    znieść psychicznie. No i teraz pytanie - czy zrobiłem dobrze ucinając
    potencjalny zysk, a chroniąc zdrowie psychiczne, czy to zbytnia asekuracja?
    Zaznaczam, że taka obsówka nie nadwyrężyła by mi za bardzo portfela, ale z
    drugiej strony psychicznie nie akceptuję takich strat, bo nie chcę w
    krótkim czasie wydoić całego portfela, gdy wiedzę o inwestowaniu mam
    jeszcze nikłą.