    From: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: euro powyzej 4 zlotych
    Date: Thu, 27 Jun 2002 08:30:27 +0200

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afe8i0$m54$1@news.onet.pl...

    > jak
    >
    > Wszystko prawda, tylko czemu nie względem USD?
    > A w ogóle to jak ocenić, czy w obecnej sytuacji Złoty się osłabia, czy
    > wzmacnia?
    > Eksport jest głównie w Euro, więc można chyba uznać, że się osłabił
    :-)

    Jeśli 70% polskiego eksportu idzie do strefy euro to trzeba przyznać że
    się osłabił... ale z drugiej strony jeszcze więcej importu stamtąd
    przychodzi, i to nie konsumpcyjnego.

    Jako zarówno importer, jak i eksporter wolę raczej stabilne kursy - w
    tej chwili wszystkie kalkulacje biorą w łeb, jeśli muszę płacić po 40
    groszy na euro więcej niż miesiąc temu!!!!!!!!!!!

    Nie wspominam już o polityce banków, które żerują na tej sytuacji,
    rozciągając widełki do niemożebnych rozmiarów - sam mam konto w Pekao SA
    i jak widzę widełki na funcie brytyjskim 6.07 - 6.29 to mi się nóż w
    kieszeni otwiera!!!!!!

    GreGG